به گزارش پارس به نقل از ایسنا: وزیر امور خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) هشدار داد: ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش است احتمالا برای بیرون راندن و ریشه کن کردن این گروه تروریستی در عراق که نیروهایش هنوز قادر به انجام عملیات‌ نظامی مناسب نیستند، به دو سال زمان نیاز دارد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس پیش از میزبانی نشست 21 تن از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در لندن گفت: وظیفه عقب راندن داعش در عراق کند پیش می‌رود و نیروهای عراقی پیشرفت داشتند اما هنوز قادر به انجام عملیات نظامی مناسب زمینی نیستند.

وی افزود: این اقدام در سه یا شش ماه آتی خاتمه نمی‌یابد بلکه یک یا دو سال دیگر برای عقب راندن داعش از عراق نیاز است اما ما تمام اقدامات لازم را به منظور تغییر این روند انجام می‌دهیم.

در نشست امروز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز شرکت دارند و راه‌های تشدید مبارزات علیه داعش در سوریه، عراق و نقاط دیگر جهان را بررسی می‌کنند تا اقدامات نظامی بیشتری انجام داده، راه‌های تامین مالی این گروه تروریستی را قطع کرده و مانع جذب شبه نظامیان خارجی به این گروه شوند.

العبادی پیش از شرکت در این نشست با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.

کامرون به العبادی گفت: انگلیس آماده است تا اقدامات بیشتری در این رابطه انجام دهد. این تهدید تروریست‌های افراط گر که شما با آن در عراق مواجه هستید، تهدیدی است که ما در انگلیس با آن مواجهیم.

وی افزود: ما هر کار که بتوانیم برای کمک به توقف جذب شبه نظامیان خارجی و آمدن آنها به کشور شما و ایجاد تلفات و اقدامات افراطی را انجام می‌دهیم.

العبادی خواستار تجهیز و آموزش هرچه بیشتر ارتش عراق شد. در همین راستا هاموند ضمن تحسین نیروهای عراقی گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا به بازسازی ارتش عراق کمک می‌کند تا آنها بتوانند حملات زمینی پایداری را علیه داعش صورت دهند اما وی هشدار داد این یک روند طولانی است و نمی‌توانم بگویم چنین حمله‌ای در بهار، تابستان یا پاییز صورت می‌گیرد.