به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک عضو جداشده داعش از نحوه انتخاب عاملان انتحاری این گروه تروریستی پرده برداشت.

 

به گزارش دیلی بیست، یکی از اعضای فراری داعش که برای حفظ جان این گروه تروریستی را ترک کرده است، درباره نحوه انتخاب عاملان انتحاری و کسانیکه کمربند انفجاری را به خود می‌بندند و با وارد شدن به جمعیت، آن را منفجر می‌کنند، توضیح داد. این عضو فراری داعش با نام مستعار "ابوخالد" اظهار داشت: ملیت عاملان انتحاری متنوع است و حتی افرادی از روسیه، فرانسه، نیوجرسی آمریکا و... نیز برای مردن در راه اهداف داعش اعلام آمادگی می‌کنند.

 

ابوخالد در ادامه افزود: عامل انتحاری شدن برای داعش یک فرصت است. زمانیکه به عضویت داعش درمی‌آیید، در ابتدا چند جلسه کلاس‌های مذهبی به شیوه این گروه تروریستی را پشت سر خواهید گذاشت. در این جلسات از اعضای تازه وارد سوال می‌شود: چه کسی می‌خواهد به بهشت برود؟ همیشه تعداد زیادی داوطلب وجود دارد که دستانشان را برای اعلام آمادگی بالا می‌برند. این افراد داوطلب از بقیه جدا شده و به گروه ویژه دیگری انتقال داده می‌شوند. داوطلبان عملیات انتحاری باید آموزش‌های مخصوص دیگری ببینند.

 

ابوخالد  که در زمان حکوت دیکتاتوری صدام یکی از افسران آژانس جاسوسی حزب بعث بود، در ادامه افزود: در ماه‌های اخیر تعداد نیروهای تازه وارد به شکل چشمگیری کاهش یافته‌اند. با کم شدن جذب نیرو، کلاس‌های آموزشی نیز کمتر از قبل برگزار می‌شوند. در کلاس‌های "تلقین فکری و روحی داعش" مردان و زنان جوان کمی هستند که برای ورود هرچه سریعتر به بهشت داوطلب می‌شوند؛ اما هنوز هم حضور در عملیات انتحاری، امری داوطلبانه محسوب می‌شود.

 

در حملات تروریستی جمعه شب پاریس که به کشته شدن دست‌کم 132 نفر و مجروح شدن بیش از 353 نفر منتهی شد، تروریست‌ها از کمربند انتحاری استفاده کرده بودند.