به گزارش خبرنگار پارس به نقل از کیهان، یک نشریه اسپانیایی تصریح کرد: ایران پسابرجام ضدآمریکایی‌تر از همیشه است.

مجله اینترنتی ال مدیو در گزارشی تحت عنوان «ایران ضد آمریکایی‌تر از همیشه پس از توافق هسته‌ای» نوشت: به رغم توافق هسته‌ای، احساسات ضد آمریکایی در ایران افزایش یافته است.

ال مدیو می‌افزاید: به نظر می‌رسید که پس از قرارداد هسته‌ای در تابستان گذشته، فصل جدیدی در روابط ایران و آمریکا آغاز شود. طرفداران توافق تصور خوش‌بینانه‌ای مبنی بر میانه‌رو شدن رژیم ایران و در مجموع تبدیل آن به قدرتی با نقشی سازنده در منطقه بودند.

این نشریه افزود: در واقع آمریکایی‌ها اگر چنین تصوری نداشتند هرگز به امضای این قرارداد رضایت نمی‌دادند و الا به چه دلیل بایستی میلیاردها دلار پول در اختیار کشوری می‌گذاشتند که فریاد «مرگ بر آمریکا» در آن همچنان سر داده می‌شود؟ پس زمان آن رسیده که بپرسیم آیا امید امضا‌کنندگان و مدافعان توافق با ایران برآورده شده است یا خیر؟ پاسخ این است که اوضاع زیاد بر وفق مراد آنها نیست.

این نشریه خاطرنشان کرد: همان طور که مقاله‌نویس‌های نیویورک ‌تایمز که خودشان طرفدار دوآتشه قرارداد هسته‌ای بودند هم بدان اذعان داشته‌اند، نتیجه آن‌طور که تصور می‌کردند، نبوده است. دستگیری سرمایه‌دار ایرانی- آمریکایی در تهران زنگ خطر را به صدا درآورده است. همچنین گروهی از خبرنگاران  و اصلاح‌طلبان مخالف نیز در این دوره زمانی تعقیب و دستگیر شده‌اند.

نشریه اسپانیایی افزود: هر چند این حرکت از سوی سپاه انجام شده اما مسئولیت اصلی همه این کارها را به رهبر ایران منسوب می‌کنند و می‌گویند که وی اجازه داد توافق هسته‌ای به مقصدی برسد، اما از آن زمان تاکنون اظهارات و عملیات ضدآمریکایی را رنگ و رونقی دوباره بخشیده است.