به گزارش پارس به نقل از فارس، نخست وزیر عراق اعلام کرد که روابط عراق با ایران «بسیار متوازن» است و آنهایی که با ایران اختلاف دارند نباید «ما را درگیر مشکلات خود بکنند.»


به گزارش پایگاه خبری «المسله»، نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشور وی برای «پایان دادن» به عمر داعش در این کشور به کمک بیشتر جامعه جهانی نیاز دارد.

حیدر العبادی افزود: «افزایش قابل توجه» حملات هوایی و صادرات تسلیحات به عراق در شکست داعش در عراق نقش داشته است ولی عراق برای خلاص شدن از دست عناصر تروریستی داعش به کمک‎های بیشتری نیاز دارد.

حیدر العبادی گفت: دو کشور ایران و آمریکا به عراق در مقابله با داعش کمک کردند در عین حال دو کشور اصرار دارند که هیچ گونه هماهنگی بین آنها در نبرد زمینی با داعش وجود نداشته باشد.

وی این اظهارات را روز دوشنبه در شرایطی که عازم واشنگتن بود، عنوان کرد.

نخست‌وزیر عراق امروز در راس یک هیأت عالیرتبه، برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا و رایزنی درباره خرید مشروط تسلیحات، عازم واشنگتن شد.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از یک مقام ارشد عراقی نوشت که نخست‌وزیر عراق در سفر به آمریکا از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواهد خواست که در تهیه هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات آمریکا برای مبارزه با تکفیری‌های «داعش» به ارزش میلیاردها دلار به عراق کمک کند اما به بغداد اجازه دهد که پرداخت هزینه این تجهیزات و مهمات را با تأخیر صورت دهد.