به گزارش پارس به نقل از  العالم، پیشرفتهای ایران در زمینه فناوری و علوم مختلف هوا فضا و اینترنت، نگرانی صهیونیست‌ها را درخصوص برتری علمی و فناوری ایران در منطقه خاورمیانه، برانگیخت.

«هرتسی هالیوی،» رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، در گفتگو با روزنامه هآرتص اذعان کرد شکاف فناوری بین رژیم صهیونیستی و ایران در حال از میان رفتن است. هالیوی مدعی شد: «از من سؤال شد آیا طی ده سال آینده بین ایران و اسرائیل جنگی رخ می دهد؟ در پاسخ به این سؤال می گویم، از هم اکنون بین ما و ایران جنگی در زمینه تکنولوژی برقرار است.امروز کارشناسان فنی ما با کارشناسان فنی ایران در حال نبرد هستند.» وی افزود: «نبرد فناوری بین ایران و اسرائیل در زمینه اطلاعات امنیتی و تولید جنگ افزارهای نظای پیشرفته و اقتدار نظامی است.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز این اظهارات رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را بازتاب داد. «نیر دفوری،»  گزارشگر مسائل راهبردی و نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: «این مقایسه در زمینه هوا-فضا، صنعت موشک و اینترنت صورت گرفته است؛ ایران در این زمینه‌ها پیشرفتهای بسیاری حاصل کرده و سعی دارد در زمینه فناوری با اسرائیل برابری کند. ما تنها یک یا دو گام در این زمینه از ایران پیش هستیم؛ آنها سعی دارند سایت‌های امنیتی ما را در فضای سایبری هک کنند و ما هم در مقابل سعی می کنیم سایت‌های آنها را هک کنیم.»

دفوری در ادامه با اذعان به توانمندی‌های علمی ایران، افزود: «میدان این جنگ در حال گسترش است. ایران استعدادهای درخشان در زمینه فیزیک و شیمی را شناسایی کرده و توانمندی آنها را بکار گرفته تا بوسیله آنها یک گام از دشمن پیشی بگیرد. دانشجویان اسرائیل در المپیادهای علمی بازنده می شوند، در حالی که ایران پله های موفقیت را پشت سر می گذارد. ایرانی‌ها سرمایه گذاری بسیاری را درخصوص اینگونه برنامه‌ها انجام داده‌اند.»