به گزارش پارس به نقل از النشره، با ادامه کارشکنی و مانع تراشی حامیان گروههای مسلح و تروریستی و آنچه به اصطلاح ائتلاف مخالفان سوری نامیده می شود، فیصل المقداد در اظهاراتی در ژنو بار دیگر درخواست محور ضد سوری برای کناره گیری بشار اسد از قدرت را رد کرد و آن را یک رویا خواند.

المقداد همچنین اظهار داشت آتش بس میان دو ارتش صورت می گیرد، با این حال ما آماده اتخاذ تدابیر امنیتی به خاطر مسائل انسانی هستیم. وی تاکید کرد کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت به یک رویا تبدیل شده است.

المقداد افزود ما برای نشستن در کنار مخالفان سوری در حضور اخضرالابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد توافق کرده بودیم، ولی شنیدیم که طرف دیگر (مخالفان سوری) موافق نیستند.

وی گفت ما برای موفقیت اجلاس ژنو به اینجا آمده ایم، اما دیگران برای آماده کردن بخشی از آنچه اپوزیسیون خوانده می شود، شکست خوردند، باید تمام طیف های سوری مخالف حضور داشته باشند.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد به ژنو آمده ایم تا کشتار و جنایاتی را که ترکیه، عربستان، قطر و غرب در سوریه به راه انداخته اند، متوقف کنیم.

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه هم تاکید کرد ما با خواسته های آنچه ائتلاف مخالفان سوری خوانده می شود، مبنی بر تشکیل شورای حکومت انتقالی مخالفیم.