به گزارش پارس به نقل از به نقل از مهر، حمید چیت چیان در تشریح مهمترین مشکلات پیش روی وزارت نیرو، گفت: قیمت های تکلیفی خدمات آب و برق با هزینه های تمام شده تفاوت و فاصله معنا داری دارد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در قانون برنامه پنجم این مسئله پیش بینی شد که هرگاه قیمت تکلیفی را قانون گذار یا دولت تعیین کند، باید مابه التفاوت تا هزینه تمام شده پرداخت شود ولی این موضوع تاکنون در طول برنامه پنجم اجرا نشده است تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا وزارت نیرو به شدت تحت فشار قرار بگیرد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: از طرف دیگر از همین مقادیر بسیار کمی که در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد سازمان هدفمندی نیز بخشی را برای پرداخت یارانه ها به مردم بر میدارد که اینهم یک فشار مضاعف است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تا پایان برنامه پنجم قرار بود قیمت فروش آب و برق به حد قیمت واقعی برسد، اظهار داشت: از سال آینده با رئیس جمهور توافق کرده ایم که وزارت نیرو از پرداخت مبالغ که به سازمان هدفمندی قرار است بدهد، معاف شود که اگر اجرایی شود مشکل وزارت نیرو در این خصوص رفع خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش روز به روز بدهی هیا وزارت نیرو، تبیین کرد: در بخش برق به طور متوسط هزینه تبدیل انرژی، توزیع، انتقال به طور متوسط برای هر کیلووات ساعت برق برابر ۶۸۰ ریال است ولی قیمتی که طبق قانون هدفمندی قرار بوده بود ما از مردم دریافت کنیم ۴۳۰ ریال است پس از قیمت ۶۸۰ ریال تا ۲۳۰ ریال ۲۵۰ ریال تفاوت دارد. که این یک موضوع است.

چیت چیان تاکید کرد: از طرف دیگر از ۴۳۰ ریال هم قرار شده ۱۶۶ ریال به سازمان هدفمندی پرداخت شود پس برای وزارت نیرو تنها ۲۶۴ ریال باقی می ماند.

وزیر نیرو با بیان اینکه از این ۲۶۴ ریال برخی سازمانها و ارگانها پول برق خود را پرداخت نکردند، خاطرنشان کرد: آنچه تحقق پیدا کرده است حدود ۲۲۰ ریال است یعنی برای هر کیلووات ساعت برق ۶۸۰ ریال منهای هزینه سوخت که یارانه ای بوده که دولت پرداخت می کند وجود دارد و ۲۲۰ ریال برای وزارت نیرو باقی می ماند.