به گزارش پارس به نقل از مهر، گشتی در بازار مسکن نشان می دهد که اغلب فروشندگان آپارتمان، قیمت ها را حتی از عرف منطقه هم پایین تر آورده اند و تنها به دنبال خریدار هستند، در غیراین صورت اگر فروشنده ای با قیمت های بالاتر قصد فروش داشته باشد، مشتری برای آن پیدا نمی شود.

براین اساس قیمت آپارتمان های نوساز در برخی از مناطق شمال تهران تا بیش از ۳ میلیون تومان در هرمتر مربع پایین آمده و در مناطق مرکزی و جنوبی تهران تا بیش از یک میلیون تومان کاهش داشته است اما بازهم رکود بازار موجب شده که خریدار چندانی برای این واحدها وجود نداشته باشد.

به همین جهت، بساز بفروش ها که نیاز مبرمی به بازگشت سرمایه خود دارند، حتی حاضرند پایین تر از عرف بازار و با قیمت های بسیار کمتری آپارتمان های خود را به فروش برسانند، البته به شرط اینکه خریدار پول نقد داشته باشد.

در واقع بازار مسکن مناسب خریداران واقعی است که پول کافی و نقد برای خرید دارند، زیرا به دلیل کاهش سود حاشیه ای در این بازار، دلالان و بسازبفروش ها وارد نمی شوند، بنابراین خریداران واقعی می توانند با نرخ های بهتری به دنبال مسکن مناسب باشند.

یکی از فروشندگان آپارتمان های نوساز در این باره، گفت: از چند ماه پیش چند دستگاه آپارتمان را برای فروش به بنگاه سپرده بودم اما خریداری پیدا نشد به ناچار قیمت ها را حدود ۷۰۰ هزار تومان در هرمترمربع پایین آوردم تا بتوانم واحدها را بفروشم.

وی افزود: البته به دنبال مشتری هستم که پول نقد داشته باشد اما وضعیت بازار طوری است که چنین مشتری کم پیدا می شود، بنابراین با هر شرایطی مجبور به فروش هستم.

قیمت برخی از آپارتمان ها در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی ۶۲ متری و دو خوابه در مسعودیه با پارکینگ و انباری ۱۴۵ میلیون تومان به فروش می رسد و در افسریه خیابان هشتم، واحدی ۶۵ متری و نوساز با پارکینگ ۱۹۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در جنت آباد مخبری هم واحدی ۶۵ متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری و عمر ۱۰ ساله ۲۵۵ میلیون تومان به فروش می رسد و واحدی دیگری با همین متراژ در جلفا ۳۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در جیحون تیموری آپارتمانی ۶۴ متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر ۱۲ ساله متری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود و در زمزم خیابان جهاد واحدی ۶۵ متری و نوساز با پارکینگ متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در عباس آباد سهروردی شمالی هم واحدی ۶۰ متری با عمر ۹ ساله و پارکینگ و انباری ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می رسد و در مهرآباد جنوبی واحدی ۵۶ متری با عمر ۶ ساله با شرایط ۱۵ میلیون تومان وام، ۲۵ میلیون تومان رهن و متری ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود.

همچنین در تهران نو ایستگاه پل هم واحدی ۶۴ متری و یکخوابه با پارکینگ ۱۶۷ میلیون تومان به فروش می رسد و در فردوس غرب آپارتمان ۶۲ متری و دوخوابه، نوساز با پارکینگ و انباری ۳۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.