به گزارش پارس ، بهمن وکیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره تحریم بانک توسعه صادرات از سوی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: اتحادیه اروپا نسبت به رای دادگاه تقاضای تجدید نظر نکرد اما اتهام دیگری را مطرح کرده و مجددا بانک را تحریم کرد ه است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا اعلام کرده که بانک توسعه صادرات دولتی است و به همین دلیل اقدام به تحریم آن کرده است، گفت: پیش از این دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به لغو تحریم های بانک رای داده بود اما اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر نکرد و در نتیجه بانک تبرئه شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: روند حقوقی و شکایت نسبت به تحریم جدید بانک را آغاز کرده ایم.

وکیلی با بیان این که تحریم های پیشین علیه بانک های ایرانی گریبانگیر بخش خصوصی شد و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد فعالیت های ما با بخش خصوصی انجام می شد و با توجه به خسارات وارد شده در پی تحریم های غیر قانونی اعمال شده کشورهایی که اتهام زده اند باید تنبیه شوند.

وی همچنین گفت: در پی تحریم های اعمال شده بانک توسعه صادرات ضرر بسیاری کرده است که میزان آن مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا روز جمعه ۷ بانک و شرکت ایرانی را که دادگاه عمومی اروپا در ماه سپتامبر حکم به لغو تحریم آن ها داده بود مجددا مورد تحریم قرار داد این شرکت ها و بانک ها عبارتند از پست بانک، شرکت بیمه ایران، شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران، بانک بین المللی پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه کارگران.