به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن روحانی با بیان اینکه اولویت وزارت نفت تامین و توزیع سوخت به موقع به مشتریان است، گفت: از این رو وقتی با خودرو شخصی به جایگاه سوخت مراجعه می کنند در صورت نداشتن کارت سوخت با مشکل مواجه نشوند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور با تاکید بر اینکه به اندازه نیاز مردم، کارت در اختیار جایگاه داران سوخت قرار داده شده است، تصریح کرد: به محض مراجعه مشتریان در صورت نداشتن کارت سوخت، کارت جایگاه در اختیارشان قرار داده می شود.

این مقام مسئول در خصوص اینکه برخی مدعی هستند که در حال حاضر در جایگاه ها با کمبود کارت مواجه هستیم اظهار داشت: محدودیتی در توزیع کارت سوخت به جایگاه ها وجود ندارد و در صورت اعلام نیاز جایگاه ها، کارت در اختیارشان قرار می گیرد.

وی با اشاره به کیفیت کارت های هوشمند سوخت موجود بیان کرد: کارت های هوشمند سوخت تهیه شده در کشور مورد تایید شرکت های بین المللی است به طوری که تقریبا نیمی از کارت های هوشمند سوخت جهان را این شرکتها تامین می کنند.

به گفته روحانی در شرایط فعلی کارت های موجود هوشمند سوخت از نظر کیفیت هیچ گونه مشکلی ندارد و شرکت ملی پخش نیز به صورت مدوام کنترل و بررسی می کند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور با اعلام اینکه در صورت بروز مشکل در کارت های سوخت، شرکت ملی پخش این کارتها را از گردونه خارج و کارت های جدید را صادر می کند، افزود: در چند روز گذشته از ۶۰ میلیون لیتر بنزینی مصرفی در کشور حدود ۱۹ میلیون لیتر به صورت فروش آزاد بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون به طور معمول ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش بنزین آزاد به قیمت ۷۰۰ تومان از طریق کارت های جایگاه داران انجام می شود، خاطرنشان کرد: آمارها بیانگر این است افرادی که با خودرو شخصی اقدام به سوخت گیری می کنند حدود ۱۵ درصد است و مابقی از کارت آزاد جایگاه داران استفاده می کنند.