به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بورس تهران به مذاکرات ۱+۵ در ژنو واکنش مثبت نشان داد و در جریان معاملات اولین روز هفته و به دلیل امیدواری ها به نتیجه مذاکرات وارد کانال ۷۶ هزار واحدی شد.

به این ترتیب رشد تقاضا و افزایش قیمت ها در بورس تهران موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه ۱۰۹۰ واحد رشد کرده و علاوه بر عبور مقتدارانه از کانال ۷۶ هزار واحد، به کانال ۷۷ هزار واحد نزدیک شود.

بر این اساس شاخص بورس تهران در معاملات اولین روز هفته به کانال ۷۶ هزار و ۹۵۹ واحد رسید و بازدهی رویایی ۱۰۰ درصدی را در هجدهمین روز آبان نصیب سهامداران کرد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، مخابرات، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری امید، بانک ملت، مپنا، بانکهای پاسارگاد و صادرات، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک تجارت، گل گهر، بانک پارسیان و چادرملو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

در این میان شرکت های پالایشگاهی وارد مدار قرمز شدند و شرکت های پالایشگاه بندرعباس، پالایش نفت تهران، نفت بهران، ملی مس و فولاد، مبارکه تاثیر منفی در شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز شرکتهای پتروشیمی شازند، بانک سینا، توسعه صنایع بهشهر، بانک پاسارگاد و تاپیکو از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و کشتیرانی بعد از بازگشایی قیمت، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان و تبریز بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار مثبت امروز بیش از ۹۳۳ میلیون سهم به ارزش ۴۴۸ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۳۷۶ هزار میلیارد تومان بالغ شد.