به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در جلسه صبح امروز هیئت دولت، نوبخت سخنگوی دولت یکی از مصوبات این جلسه را دو برابر شدن یارانه دولت برای خرید اقلام اساسی از جمله گندم اعلام کرد و بر هیمن اساس پرداخت مابه تفاوت بابت ارز به این کالاها به دو برابر افزایش خواهد یافت.


بر اساس این گزارش، این اقدام در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کالای اساسی با توجه به مصوبه مجلس برای اختصاص ارز ۲۴۷۷ تومان است. البته پیش از این دولت مصوب کرده بود که گندم تنها کالایی است ارز ۱۲۲۶ تومان دریافت می کند.


به گزارش تسنیم، پس از روی کار آمدن دولت جدید ابتدا مقرر شد کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد شوند تا تغییری در قیمت ها ایجاد نشود و از تنش در بازار جلوگیری شود اما در مقابل برخی با استناد به بودجه سال ۹۲ نسبت به این موضوع معترض بودند و در نهایت ارز ۱۲۲۶ تومان برای کالاهای اساسی حذف شد تا ارز مصوب دریافت کنند.
در حال حاضر با توجه به مصوبه امروز هیئت وزیران قرار است یارانه دولت برای خرید کالاهای اساسی از جمله گندم و پرداخت مابه تفاوت ارزی به دوبرابر افزایش پیدا کند تا از افزایش قیمت جلوگیری شود که با این مصوبه افزایش قیمت نان حداقل تا پایان سال ۹۲ منتفی شده است.