به گزارش پارس ، عزت الله یوسفیان ملا در تشریح جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با فساد اقتصادی به ایسنا گفت: جلسه روز گذشته ستاد، جلسه یی اساسی و اصلی بود و بحث اصلی بر سر آن بود که آیا در این دوره همچون دوره های گذشته ستاد باید با یک یک بدهکاران بانکی برای وصول معوقاتشان وارد مذاکره شود و مجددا کار اجرایی بانک ها را انجام دهد یا این که بانک ها تا آنجایی که ممکن است معوقات را وصول کرده و به وظیفه شان عمل کنند؟

وی افزود: نتیجه بحث این شد که نباید این گونه جا بیافتد که ستاد خودش نقش هیات مدیره و مدیران عامل بانک ها برای وصول معوقات بانکی را ایفا کرده و روسا و مدیران بانکی خودشان بر صندلی مدیریت تکیه بزنند.

این عضو ستاد مبارزه با فساد اقتصادی توضیح داد: بر این اساس قرار شد رئیس کل بانک مرکزی با تمام قدرت بانک ها را وادار کند تا حداکثر تلاش و فعالیت را در بخش وصول معوقات بانکی داشته باشند و گزارش ماهانه را به ستاد بدهند، البته اگر جایی مشکلی و مسئله یی پیش آمد ستاد با تمام توان از آن ها حمایت می کند.

یوسفیان ملا ادامه داد: قرار شد وزیر اقتصاد و دارایی نیز سعی کند مدیران بانکی را منصوب نماید که برنامه یی مدون در مورد وصول معوقات بانکی داشته باشد، حتی اگر مدیران فعلی نیز می خواهند به فعالیت شان ادامه دهند باید پرونده شفافی در این رابطه داشته باشند، نباید این طور باشد که مدیران فعلی بخواهند به ادامه فعالیت شان پرداخته ولی نسبت به وصول معوقات بانکی اقدامی نکرده و خدایی ناکرده عافیت طلبی را در پیش بگیرند.

نماینده مردم آمل تاکید کرد: به وزیر اقتصاد گفته شده است که نیروهایی باید برای بانک های منصوب کند که خودشان با قدرت تمام به دنبال وصول معوقات بانکی رفته و بانک مرکزی نیز بر آن ها نظارت داشته باشد، طبیعتا اگر این اتفاق رخ ندهد ستاد مبارزه با مفاسد از وزیر اقتصاد سوال می پرسد و طرف ما وزیر خواهد بود.

یوسفیان ملا همچنین با بیان این که امروز این مصوبه ابلاغ شد و لازم الاجراست، گفت: این مصوبه با امضای معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ابلاغ شد و برای بانک های الزام آور است.

به گفته وی در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزرای اطلاعات، اقتصاد و دادگستری، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول رئیس قوه قضائیه و باهنر نائب رئیس مجلس نیز حضور داشتند.