به گزارش پارس به نقل از مهر، غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران -ایدرو- با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه های فعالیت اقتصادی، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم شده است.

وی به مشکلات خودروسازان طی سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریم های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.

شافعی با اشاره به اینکه اخیرا صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان هایی نیز مواجه هستند.

رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما بدلیل تحریم ها و نبود امکاناتی همچون منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه افزایش ۳ تا ۴ درصدی خودروها مربوط به محصولات ارزبر این خودروسازی است% افزود: درصورت افزایش تولید هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته مدنی، فعلا افزایش قیمتی در محصولات این گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.

مدنی با بیان مطلب فوق اذعان داشت: محصولاتی همچون کولیوس، سراتو، تیبا ۲ و پراید وانت در برنامه تولید هستند.

وی افزود: همچنین مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده ایم اما نتیجه این مذاکرات زمانبر است و احتمالا تا نیمه سال آینده به طول انجامد.

در ادامه یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در خصوص محصولات جدید این شرکت گفت: در این گروه به زودی تولید پیکاپ آغاز می شود و از بهمن ماه نیز تولید دنا آغاز می گردد.

وی افزود: همچنین با خودروسازان خارجی مذاکراتی را آغاز کرده ایم که در صورت بهبود فضای سیاسی این مذاکرات نتیجه بخش خواهند بود.