به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت، با توجه به پیش بینی سرمایه داران در مورد تداوم سیاست محرک اقتصادی توسط فدرال رزرو، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت، اما همچنان کمتر از بالاترین قیمت ۵ هفته گذشته بود.


به دلیل امیدواری ها به تداوم سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو که ناشی از آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و نتایج جنگ بودجه در واشنگتن است، قیمت طلا نسبت به پایین ترین میزان ۳ ماه اخیر که در ۱۵ اکتبر به ثبت رسید، حدود ۷ درصد افزایش یافته است.


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۹ دلار افزایش به ۱۳۴۷ دلار و ۴۹ سنت رسید. پس از آنکه سرمایه گذاران به دنبال افزایش ارزش دلار سودهای خود را از بازار برداشتند، قیمت طلا در روز سه شنبه نسبت به جلسه قبلی که در آن بالاترین قیمت ۵ هفته اخیر به ثبت رسیده بود کاهش یافت و این احتمال را تقویت کرد که انتظارات در مورد تصمیم فدرال رزرو ممکن است تمام تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته باشد.


سونگ سنگ وون، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: « نشست فدرال رزرو تعیین خواهد کرد که آیا پول بیشتری از روی میز برداشته می شود یا اینکه سرمایه ها به بازار طلا بر می گردند. »


وی افزود، افزایش قیمت طلا علاوه بر عامل کلیدی زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، به آمارهای اقتصادی آمریکا نیز بستگی خواهد داشت.


بانک مرکزی آمریکا اواخر امروز در پایان نشستی دو روزه بیانیه ای را منتشر خواهد کرد. انتظار می رود که در این بیانیه تداوم سیاست های محرک اقتصادی و خرید اوراق قرضه اعلام شود.