به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در معاملات آخرین روز هفته دماسنج بازار سرمایه به روند رو به رشد و محتاطانه خود ادامه داد و با ۳۸۵ واحد رشد مواجه شد.

به این ترتیب معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه تا کانال ۷۳ هزار و ۶۱۲ واحد رشد کرد و در انتهای معاملات در کانال ۷۳ هزار و ۵۵۳ واحد متوقف شد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، مخابرات، مپنا، نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خارک، بانک صادرات، ارتباطات سیار، تاپیکو، صندوق بازنشستگی، توسعه معادن و فلزات، حفاری شمال و پالایشگاه بندرعباس تاثیر مثبتی در شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل بانکها روندی منفی به خود گرفت و بانکهای پاسارگاد و تجارت به همراه پالایش نفت تبریز، ملی مس، پالایش نفت اصفهان و بانک پارسیان و ملت با افت خود مانع از رشد شاخص شدند.

در بازار امروز و در سایه معاملات آرام گروه پتروشیمی، نماد پتروشیمی خارک با رشد قیمت در حالی بازگشایی شد که پیش بینی سود هر سهم این شرکت ۳۱ درصد تعدیل یافته و به ۵۷۶۵ ریال افزایش یافته است. و در ۶ ماهه اول سال ۷۰ درصد پیش بینی سود خود را پوشش داده است.

در بازار آخرین روز هفته مپنا، هلدینگ خلیج فارس، نفت پارس و سرمایه گذاری صنعت نفت بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و شرکتهای چینی ایران، پست بانک و کنتور سازی بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

در بازار آخرین روز هفته بیش از ۸۷۱ میلیون سهم به ارزش ۳۵۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه ۳۵۸ هزار میلیارد تومانی شد.