به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت های خرید و فروش مسکن با کاهش شدید قیمت ها مواجه شده است.

براساس این گزارش؛ بسیاری از مشاوران املاک با بیان اینکه قیمت ها به کف رسیده است، گفت: در حال حاضر بهترین زمان خرید مسکن فراهم شده و قیمت ها بین ۲ تا ۳ میلیون کاهش یافته است.

یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه قیمت های بازار مسکن نسبت به ۳ ماه گذشته متری ۷۰۰ تا یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته است، افزود: تا چند ماه آینده روند کاهش قیمت ها ادامه می یابد.

این گزارش می افزاید؛ با وجود کاهش قیمت ها بازار خرید فروش با رکود روبرو است و تاچند ماه آینده و خرید و فروش افزایش می یابد.

این مشاور املاک با اشاره به اینکه در ۶ ماه دوم سال بازار اجاره بها به رکود می رسد گفت: ۶ ماه اول سال تنها زمان رونق بازار اجاره و رهن است.

یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت های خرید و فروش مسکن به شدت با افت روبه رو شده است، افزود: طی چند ماه گذشته قیمت های مسکن کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

این مشاور املاک در ادامه افزود: با وجود کاهش شدید قیمت ها بازار راکد و خرید و فروش کمتری انجام می شود.

براساس این گزارش، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه تمامی حباب های بازار مسکن ترکید، گفت: چند ماه گذشته بازار مسکن با حباب ۲۰ درصدی رو به رو بوده که طی چند روز گذشته تمامی حباب های آن از بین رفت.

وی در ادامه افزود: بهترین زمان برای خرید مسکن با پایین ترین قیمت ها فراهم شده است.

در همین راستا حسن عقبائی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه معیار اصلی برای قیمت گذاری مسکن نرخ زمین است، گفت: با توجه به ثبات موجود در بازار مسکن احتمال افزایش قیمت ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این پایه ای هم برای ساخت هزینه می شود که نمی توانیم از سازنده انتظار داشته باشیم ملک خود را از قیمت تمام شده پایین تر بفروشد.