به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ در جریان معاملات امروز فرابورس، تغییر مالکیت بیش از ۹۱.۲ میلیون اوراق رقم خورد که بیشترین حجم معاملات به بانک سامان با ۲۷ میلیون سهم تعلق داشت، ضمن آنکه بانک دی و بانک سرمایه هم به ترتیب با معامله ۲۲.۷ و ۴.۵ میلیون سهم، بیشترین حجم معاملات را داشتند.
همچنین امروز، ۱۴۳۴ میلیارد ریال سهم در ۱۴ هزار و ۹۱۴ نوبت معاملاتی داد و ستد شد که بر این اساس پالایش نفت لاوان، پتروشیمی جم و بانک سامان به ترتیب با ۱۴۴.۴، ۶۲.۲ و ۵۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.


تعداد ۶۸۰ هزار و ۴۶۰ ورقه باقیمانده از مجموع یک میلیون و ۹۷۰ هزار ورقه اجاره شرکت واسط مالی مرداد یکم نیز به منظور تأمین مالی شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران – مپنا با نماد" صمپنا۲" پذیره نویسی شد و بر این اساس پذیره نویسی این اوراق که از تاریخ ۲۹ مهرماه سال جاری در بازار سوم فرابورس آغاز شده بود، پایان یافت.
بر اساس این گزارش، پتروشیمی کازرون، حق تقدم مجتمع معادن مس تکنار، گروه فن آوا، بیمه ما، مجتمع معادن مس تکنار، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، پتروشیمی ممسنی، صنایع پتروشیمی دهدشت و بانک سرمایه از رشد قیمت بیش از ۴ درصد برخوردار شدند و رهشاد سپاهان، مهندسی صنعتی روان فن آور و بانک خاورمیانه هم با بیشترین کاهش قیمت به میزان ۵ درصد مواجه شدند.


از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۸۰ هزار برگه اجاره پارس تعلق گرفت و پس از آن معامله ۳۸ هزار و ۷۲۰ برگه اجاره مپنا بیشترین تقاضا را داشت. در بازار ETF هم ۴۸ هزار و ۶۸۰ واحد صندوق قابل معامله آرمان سپهر آیندگان به ارزش ۵۲۸.۲ میلیارد ریال معامله شد.


در جریان معاملات تسهیلات مسکن نیز امتیاز تسهیلات مسکن آذر ۸۹ با بیشترین رشد به قیمت ۳۷۷ هزار و ۲۶ ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن بهمن ۸۹ هم با بیشترین کاهش قیمت به نرخ ۳۷۹ هزار و ۵۴۵ ریال مبادله شد.
همچنین در جریان معاملات امروز، نماد اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مهرماه ۹۲ گشایش یافت و نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی آذر در نماد" صپارس۱" به منظور تأمین مالی شرکت نفت پارس برای پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق متوقف شد.


گفتنی است ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو هم در نماد معاملاتی" تپکو۱" از طریق سامانه جدید معاملات توافقی از فردا دوشنبه امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش تسنیم، در معاملات دیروز بیش از ۷۶.۱ میلیون اوراق بهادار در ۱۶ هزار و ۱۱۲ نوبت به ارزش ۹۷۲ میلیارد ریال دست به دست شد و شاخص فرابورس با رشد ۲ واحدی در ایستگاه ۸۱۶.۸ واحدی ایستاد.