به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری امروز درباره قیمت خودرو گفت: در گذشته و تا اواخر سال ۹۰ قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا در حاشیه بازار تعیین می شد، که بعد از آن به دلیل تحریم ها و کاهش تولید و مشکلات نقدینگی تولید خودرو در سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافت.
وی افزود: در شش ماهه سال جاری هم تولید خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشت که باعث شد قیمت بالا برود.


نعمت زاده گفت: افزایش قیمت ها و کاهش تولید خودرو باعث ورود شورای رقابت به ماجرای قیمت گذاری خودرو شد چرا که این استدلال وجود داشت که بازار خودرو انحصاری است.


وزیر صنعت با رد انحصاری بودن بازار خودرو گفت: از شورای اقتصاد درخواست کردیم که در مصوبه دو سال پیش خود درباره انحصاری بودن بازار خودرو در ایران تجدیدنظر کند.


نعمت زاده گفت: با طرح این استدلال از شورای رقابت خواسته ایم که جلسه ای داشته باشیم و در قیمت ها هم تجدید نظر شود که بزودی این جلسات آغاز می شود.


وی با تاکید بر اینکه خودروسازان هم اکنون با ارز آزاد تولید می کنند ولی شورای رقابت قیمت ها را بر اساس ارز مبادله ای تعیین کرد، گفت: بر این اساس، کاهش قیمت خودرو را نباید انتظار داشته باشیم بلکه ممکن است برخی خودروسازان بخواهند افزایش قیمت هم بدهند که البته با آنها صحبت کردیم تا پایان سال قیمت ها افزایش نیابد.