به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به نوزدهم مهر ماه سال جاری را اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه معادل ۰.۱ درصد، پنیر غیر پاستوریزه ۱.۵ درصد، کره پاستوریزه ۰.۶ درصد و شیر یک درصد افزایش یافت. اما بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ نیز معادل ۱.۸ درصد افزایش یافت.

برنج و حبوبات

در هفته مورد بررسی بهای برنج داخلی درجه یک ۰.۴ درصد افزایش یافت اما قیمت برنج داخلی درجه دو ثابت ماند. در گروه حبوبات نیز بهای نخود، لپه و عدس به ترتیب معادل ۰.۵، ۰.۱ و ۰.۴ درصد کاهش یافت اما قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر ماند.

میوه ها وسبزی های تازه

در گروه میوه های تازه قیمت سیب گلاب معادل ۳.۳ درصد، پرتقال درجه یک ۲.۵ درصد، نارنگی ۲.۷، گلابی ۳.۱ و انگور شش درصد کاهش یافت اما قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۵ تا ۲۴.۱ درصد افزایش یافت. براین اساس در گروه سبزی های تازه قیمت گوجه فرنگی نیز ۳.۴ درصد کاهش یافت. اما سایر اقلام این گروه از ۰.۷ تا ۷.۷ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله در هفته منتهی به ۱۹ مهر ماه ثابت بود اما قیمت گوشت مرغ معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغنی نباتی

در هفته مورد بررسی قیمت چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

بر اساس این گزارش قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج و حبوبات نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب از ۱۹.۲، ۲۶.۳، ۷۱.۱ و ۷۹.۴ درصد افزایش برخوردار شده است. همچنین قیمت میوه های تازه ۷۹ درصد، سبزی های تازه ۸۵.۸، گوشت قرمز ۳۶.۸، گوشت مرغ ۴۶.۹، قند و شکر ۴۲.۵، چای ۳۷.۵ و روغن نباتی ۴۵.۷ درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش یافته اند.