به گزارش پارس , فارس به نقل از آی تی پروپورتال، این محققان ثابت کرده اند که مسنجر این شرکت موسوم به آی مسیج قابل هک شدن است و می توان پیام های رد و بدل شده کاربران از این طریق را مطالعه کرد و مورد بررسی قرار داد.

اپل بارها برغیرقابل نفوذ بودن آی مسیج تاکید کرده و مدعی است هیچ کس نمی تواند با نفوذ به آن به داده های کاربران دسترسی یابد، اما پس از افشا شدن عملیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا موسوم به پریسم از سوی ادوارد اسنودن در خرداد ماه گذشته نگرانی های امنیتی در مورد میزان امنیتی مسنجرهای شرکت های مختلف و از جمله اپل افزایش یافته است.

افشاگری های اسنودن نشان می دهد که شرکت های مختلف مانند اپل، گوگل، فیس بوک و مایکروسافت داده های کاربران را به طور گسترده ای در اختیار سازمان های جاسوسی آمریکایی قرار می دهند.

نرم افزار آی مسیج اپل اگر چه دارای لایه های امنیتی مختلفی است، اما نفوذ به این لایه ها به طور تئوریک ممکن بوده و رمزگشایی داده های کاربران از همین طریق قابل انجام است. کارشناسان QuarksLab جزییات مربوط به نحوه دسترسی به این اطلاعات را نیز در اختیار متخصصان امر قرار داده اند.

آنها همچنین به کاربران توصیه کرده اند اگر نمی خواهند اطلاعاتشان به دست نهادهای جاسوسی و سازمان های دولتی بیفتد به هیچ عنوان از نرم افزار مسنجر آی مسیج استفاده نکنند.