به گزارش پارس به نقل از مهر، روند صعودی بازار سهام در معاملات هفته گذشته ادامه یافت اما مسئولان بازار سرمایه به سهامداران توصیه می کنند که همچنان در خرید و فروش های خود اسیر جو روانی بازار نشوند و با تحلیل و دقت کافی معاملات خود را انجام دهند.

رشد بازار سهام در ماه های اخیر باعث ورود سرمایه گذاران و نقدینگی جدیدی به این بازار شده است به طوریکه برخی از سهامداران شتابزده اقدام به خرید و فروش سهم در بازار می کنند که این امر نگرانی مسئولان را در پی داشته است.

در همین رابطه، کارشناسان به سهامداران توصیه می کنند با تشکیل سبد سهام، ریسک خود را کاهش دهند و یا از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند.

بازدهی بورس تهران در معاملات هفته منتهی به ۲۳ مهرماه جاری به ۶.۲۹ درصد رسید تا سرمایه گذاران از ابتدی سال ۹۲ بیش از ۹۱ درصد سود کسب کنند.

در معاملات هفته گذشته، در مجموع در تالارهای بورس تهران، چهار میلیارد و ۱۹۱ میلیون سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

معاملات هفته گذشته در ۳۹۱ هزار و ۶۳۵ دفعه معامله انجام شد که ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته ۹ درصد رشد داشت.

نگاهی به جزییات معاملات نشان می دهد که حجم معاملات این هفته در قیاس با مدت مشابه قبل، ۶.۸ درصد کاهش و ارزش معاملات ۹ درصد افزایش داشته است. تعداد دفعات معاملات نیز ۵.۶ درصد و تعداد خریداران۷.۶ درصد کاهش یافتند.

همچنین از ابتدای امسال، ۹۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۴۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد دو میلیون و ۵۸۴ هزار سرمایه گذار، در ۷ میلیون و ۵۴۳ هزار دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت با رشد ۶.۲۹ درصدی به ۷۲ هزار و ۷۶۶ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به ۲۳ مهر، ۳۴ هزار و ۷۲۶ واحد رشد کرد تا بازدهی ۹۱ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۹۶ هزار و ۵۴ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۸۲ هزار و ۵۳۸ واحد رسید.

در عین حال شاخص صنعت در پایان هفته، بر روی عدد ۶۲ هزار و ۶۶۲ واحد ایستاد که در قیاس با مدت مشابه قبل، ۷.۱۶ درصد رشد را نشان می داد.

همچنین در معاملات هفته گذشته بورس تهران، ۷۶ هزار و ۵۷۲ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۷۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد.