به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس به ۷۲ هزار و ۷۶۶ واحد رسید تا ارزش کل بازار سرمایه ۳۵۵ هزار میلیارد تومانی شود.


بر پایه این گزارش، در معاملات امروز افزون بر ۷۳۵ میلیون سهم و حق تقدم در بیش از ۸۵ هزار نوبت معامله به ارزش ۴۰۳ میلیارد تومان دادوستد شد و شاخص کل رشد ۱۲۹۴ واحدی را به ثبت رساند.


همچنین شاخص های صنعت با ۱.۸۳ درصد، ۵۰ شرکت فعالتر با ۰.۹۶ درصد، آزاد شناور با ۱.۶۷ درصد، ۳۰ شرکت بزرگ با ۲.۰۸ درصد، بازار اول با ۱.۵۰ و شاخص بازار دوم با ۲.۴۶ روز خوشی را سپری کردند.


بیشترین تاثیر بر افزایش ارزش بازار را نیز نماد شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین داشتند و نماد شرکتهای مخابرات ایران، سیمان فارس و خوزستان و توسعه صنایع بهشهر بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص گذاشتند.


به گزارش تسنیم؛ در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه نیز ۸۹۷ میلیون سهم و حق تقدم در ۸۹ هزار نوبت معامله به ارزش ۵۳۴ میلیارد تومان دادوستد شد و شاخص کل با رشد ۵۲۰ واحدی به عدد ۷۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.
گفتنی است، شاخص بورس ابتدای امسال را از عدد ۳۸ هزار و ۴۰ واحد آغاز کرده و امروز با رسیدن به مرز ۷۳ هزار واحد، تاکنون بازدهی ۹۰ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کرده است.