به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شرکت تولید کننده موبایل سونی با هدف تبدیل شدن به سومین تولید کننده بزرگ دنیا، بازارهای ایالات متحده و چین را ترک می کند.
دلیلی که موجب چنین تصمیم گیری برای سونی شده، قرار گرفتن در رده هفتم، رنکینگ بازار جهانی موبایل است که به قول مسئول توسعه بازار آن، این موضوع موجب آشفتگی خاطر سونی شده است.
کازوئو هیرای مدیر عامل این شرکت هم به خبرنگاران درباره بازار آینده این شرکت گفته است که در گام اول بر روی بازارهای خانگی اروپا و ژاپن تمرکز می کنیم که به نسبت در این بازه، زمان بسیاری صرف توسعه خدمات در این مناطق خواهد شد.
او معتقد است که این دو منطقه بازار بسیار مهمی برای سونی است و از همین جهت منابع قابل توجهی را در آنجا صرف خواهد کرد. اما در مقابل بازار ایالات متحده و چین به اندازه ای نیست که در یک مرحله تمامی اقدامات را بخواهیم در آنجا انجام دهیم بلکه باید توسعه راهبردهای خود را به صورت مرحله به مرحله در آنجا داشته باشیم.
اقدام سونی در جای خود قابل توجه است چرا که از این طریق ضریب نفوذ خود را در میان بازارهای خانگی می افزاید و در شرایطی که بسیاری از اپراتورها نظیر دوکومو با رکود مواجه شده اند، می تواند جایگاه قابل قبولی را در میان سایر اپراتورهای فعال در این حوزه به دست آورد.