به گزارش پارس به نقل از مهر، حتی فصل بازگشت به مدرسه نیز نتوانست فروش اندک رایانه های شخصی را بهبود بخشد و مشتریان هنوز هم تبلتها و دیگر دستگاه های کوچکتر را به رایانه های شخصی ترجیح می دهند.

فروش جهانی رایانه های شخصی به طور کلی در سه ماهه سوم ۸۰.۳ میلیون دستگاه بوده است که این رقم ۸.۶ درصد نسبت به همین دوره در یک سال گذشته کاهش داشته است.

این کاهش نشان دهنده ششمین سه ماه پی در پی از کاهش فروش جهانی رایانه های شخصی است.

میکاکو کیتاگاوا تحلیلگر گارتنر گفت: از سه ماهه سوم معمولا با نام سه ماهه بازگشت به مدرسه یاد می شود که این امر باید در فروش رایانه های شخصی تأثیر گذار باشد، اما فروش این فصل به کمترین حجم خود از سال ۲۰۰۸ رسید.

این تحلیلگر اظهار داشت که مشتریان اولویتهای خود را از رایانه های شخصی به تبلتها معطوف کرده اند و تبلتهای ارزان قیمتی که به سادگی در دسترس است اولین مشتریان را در بازارهای درحال ظهور به خود جذب می کند.

فروش رایانه های شخصی در آمریکا افزایش ۳.۵ درصدی داشته و به ۱۶.۱ میلیون رسیده است که این امر نشان دهنده دومین سه ماه پی در پی از رشد فروش است.

گارتنر با اشاره به کمبود موجودی رایانه های شخصی در نیمه اول سال ۲۰۱۳ و ارائه مدهای جدید با تراشه Haswell شرکت اینتل را عامل افزایش اندک فروش در آمریکا می داند.

کیتاگاوا اظهار داشت که نتایج سه ماهه سوم امسال نشان می دهد که بازار آمریکا از بدترین مرحله کاهش فروش که در سال ۲۰۱۰ آغاز شد عبور کرده است.

 


گزارش گارتنر می افزاید که بازارهای رایانه Hewlett-Packard و لنوو برای بدست آوردن جایگاه برتر در بازار فروش رایانه های شخصی در جهان با هم رقابت می کنند و فصل پیش روی خریدهای پیش از سال نو میلادی زمان خوبی برای رقابتهای بین دو شرکت خواهد بود.

براساس نتایج اولیه گزارش گارتنر، در سه ماهه سوم امسال، لنوو ۱۷.۶ درصد از فروش رایانه های شخصی جهان را در اختیار دارد این درحالی است که فروش HP به ۱۷.۱ درصد می رسد.