به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ سید رضا صالحی امیری در اولین نشست مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی خود با اصحاب رسانه، رویکردهای ۱۲ گانه و محوری خود را در جهت توسعه متوازن ورزش تشریح کرد.

در این نشست که امروز در آکادمی ملی المپیک و به منظور معارفه معاونان و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، صالحی امیری از کاهش تصدی گری وزارت ورزش و جوانان بعنوان یکی از رویکردهای مورد توجه خود نام برد و گفت: دولت فربه، قدرت مانورش پایین است و یک دستگاه فربه نیز تحول کمتری را به خود خواهد دید.
وی اذعان داشت: از این حیث باید زمینه های حضور و مشارکت نهادهای مدنی، تعاونی ها، شوراها، قهرمانان و پیشکسوتان و در نهایت بخش خصوصی را در ورزش و جوانان فراهم آوریم.


سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: در جهت دستیابی به این مهم باید ساز و کارهای لازم ایجاد شود تا محیط ورزش و ورزشگاهها نیز به مانند مسجد و مدرسه مقدس و محترم شمرده شده و در عین حال مردم راغب به سرمایه گذاری در ورزش شوند.


وی تصریح کرد: باید تاکید کنم که کاهش تصدی گری ها در دو حوزه ورزش و جوانان، ما را به سیاستگذاری و مدیریت استراتزیک سوق می دهد. در این رابطه طی یک ماه گذشته کارگروه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تشکیل داده ایم و به همین ترتیب کاهش تصدی گری را در سایر حوزه ها دنبال خواهیم کرد.
صالحی امیری با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ ورزشگاه نیمه تمام وجود دارد گفت: این ورزشگاه ها به مردم تعهد شده و عدم پیش بینی حداقل امکانات نشان از سوء مدیریت دارد. ما موظفیم بتوانیم با چند سازوکار همزمان یعنی تلاش برای ایجاد یک همگرایی با دولت به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحولی را در بودجه سال ۹۳ ایجاد کنیم.
وی افزود: تلاش می کنیم برای مشارکت جویی مردم و تعاونی ها برای سرمایه گذاری در ورزش، از این طریق بخشی از کاهش بودجه را جبران کنیم.