به گزارش پارس به نقل از مهر، ثبات نرخ ارز طی هفته های اخیر، رونق نسبی در بازار کامپیوتر را به همراه داشته و براین اساس علاقه مندان انواع رایانه به سمت خرید روی آورده اند؛ در این میان بازار لپ تاپها کم فروغ نبوده و جنب و جوش موجود در آن نشان می دهد که ایرانیها همچنان به کامپیوترهای قابل حملی که در محیط های بسته و در چندین ساعت از شبانه روز نیازشان را با اطمینان برآورده سازد نیاز دارند.

بررسی های صورت گرفته از بازار لپ تاپ طی یک هفته اخیر، نشان می دهد که تقریبا در اغلب برندهای موجود حداقل یک مدل جزء پرفروشها محسوب می شود و خریداران علاوه بر ویژگیهای فنی با توجه به قیمت، اندازه و وزن این مدلها را انتخاب کرده اند.

ایسوس G۵۳SX   در جمع پرفروش ها

مدل G۵۳SX از سری G خانواده ایسوس که با قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می رود در صدر پرفروش های این برند جای گرفته است.

پردازنده اینتل Core i۵-۲۴۵۰M با سرعت پردازشی ۲.۵ تا ۳.۱ گیگاهرتز، حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR۳ و هارد دیسک ۷۵۰ گیگابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه از جمله ویژگیهای این مدل است.

همچنین کارت گرافیک اختصاصی انویدا جیفورس GTX ۵۶۰M با حافظه ۲ گیگابایت از نوع GDDR۵ و نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با نور زمینه LED و مجهز به درایو نوری بلوری، بلوتوث، وب کم، کارت خوان حافظه، پورت USB ۳.۰/HDMI/VGA و صفحه کلید کامل (اعداد ماشین حساب) و موس گیمینگ از دیگر ویژگیهای این مدل محسوب می شود که با گارانتی شرکتهای آوات و طلایی لوتوس در بازار به فروش می رسد.

سونی S۱۳-۱۳۳CA محبوب برای خریداران

مدل S۱۳-۱۳۳CA وایو سونی که ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان قیمت دارد و دارای پردازنده  Ci۵ ۳۲۳۰M و Memory: ۴GB است از جمله مدلهای پرفروش سونی محسوب می شود که با وجود قیمت بالا اما فروش خوبی را به خود اختصاص داده است.

این مدل دارای هارد دیسک    ۷۵۰ GB و  حافظه داخلی ۲ گیگابایتی است و صفحه نمایش ۱۳ اینچی دارد که با گارانتی طلایی لوتوس به فروش می رسد.

Aspire-E۱-۵۷۱G  ایسر در لیست پرفروشها

به گزارش مهر، لپ تاپهای ایسر با توجه به قیمت مناسب آن در بازار تهران مشتریان خاص خود را دارد و در این میان مدل Aspire-E۱-۵۷۱G طرفدار بیشتری را به خود جلب کرده است. این مدل که با گارانتی دو شرکت سازگار و طلایی لوتوس در بازار توزیع و عرضه می شود حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد.

از جمله ویژگیهای این لپ تاپ وزن ۲.۴ کیلوگرمی، پردازنده: Intel ۳۱۲۰M Core i۳ ۲.۴ GHz - Cache ۳MB - BUS ۱۳۳۳ MHz، حافظه رم: ۴ گیگابایت DDR۳ و حافظه داخلی: ۵۰۰ گیگابایت ۵۴۰۰RPM است.

 

پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce ۷۱۰M ۱۰۲۴ MB up to ۲۰۴۸ MB، صفحه نمایش ۱۵.۶" Bright LED و باتری ۶ سلولی از دیگر ویژگیهای این مدل پرفروش از ایسر است.

آی بی ام  Lenovo-Zseries پرطرفدار

برند IBM از ابتدا در جمع کامپیوترهای پرطرفدار بود و از این حیث این بار نیز با همکاری لنوو لپ تاپی را عرضه کرده که طرفداران زیادی دارد.

این مدل که با گارانتی سازگار و طلایی لوتوس عرضه شده حدود ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

مدل IBM-Lenovo-Zseries-Z۵۰۰-i۷-۶-۱T-۲G  نوت بوکی مالتی مدیا و فوق حرفه ای با قیمتی مناسب است؛ لنوو در سری IdeaPad Z۵۰۰ از پردازنده های قدرتمند Intel Core استفاده کرده و به لطف تکنولوژی صوتی Dolby و کلید مخصوص بهینه سازی صفحه نمایش، لپ تاپی ایده آل برای علاقه مندان به شنیدن موسیقی و دیدن فیلم های سه بعدی و همچنین انجام بازی های سنگین و گرافیک بالا محسوب می شود.

 

پردازنده Core i۷-۳۶۲۰،   حافظه رم ۶G DDR۳،   ارد دیسک ۱۰۲۴G، کارت گرافیک ۲G GT ۶۳۵ و  صفحه نمایش" ۱۵.۶ از دیگر ویژگیهای این لپ تاپ است.

ام اس آی  Cseries-CX۶۱ در لیست لپ تاپ بازها 

کمپانی تایوانی Micro-Star International یا MSI، نسل جدیدی از نوت بوک های حرفه ای خود را با نام CX۶۱ معرفی کرد. این نوت بوک ها که جهت استفاده مالتی مدیا و بازی های کامپیوتری طراحی شده بود، دارای سخت افزار فوق العاده قدرتمندی بوده و بدنه آن ها، به یک روکش فلزی مزین شده است. این لپ تاپ از نسل سوم پردازنده های قدرتمند Intel Core با کد Ivy Bridge بهره می برد.

این لپ تاپ دارای کارت گرافیک مجزای NVIDIA GeForce GT ۶۴۰M و پورتهای USB ۲.۰ و USB ۳.۰، خروجی تصویری HDMI و VGA، خروجی و ورودی صوتی، پورت شبکه گیگابیتی است.

مدل MSI-Cseries-CX۶۱-i۷-۶-۵۰۰-۲G-Win۷ با گارانتی ماتریکس و طلایی لوتوس با قیمت  ۲,۷۷۵,۰۰۰ خوب می فروشد.

از دیگر مشخصات این برند می توان به  Core i۷،۶G DDR۳ Ram،   ۷۵۰G HDD و  ۲G GT ۶۴۰ و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی اشاره کرد.

لایف بوک ارزان قیمت فوجیستو

به گزارش مهر، شرکت آواژنگ و طلایی لوتوس مدل Fujitsu-LIFEBOOK-SH۵۳۱-B۹۵۰-۴-۵۰۰-۱G را  با قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می شود که این لپ تاپ سری  LifeBook جایگزین لپ تاپ LifeBook sh۵۳۰ شده است. این دستگاه ساخت کشور آلمان است و  پردازنده Intel B۹۵۰،   حافظه رم ۴GB،   هارد دیسک ۵۰۰GB،   کارت گرافیک ۱GB GeForce GT۶۱۰ و  صفحه نمایش ۱۳.۳ از جمله ویژگی های آن است.

مک بوک اپل گران اما خوش اقبال

مک بوک اپل که حدود   ۵ میلیون تومان قیمت دارد نسل جدید مک بوکهای اپل محسوب می شود که تغییرات سخت افزاری نسبت به مدلهای قبلی داشته است.

مدل Apple-MacBookPro-series-MD۱۰۲-i۷-۸-۷۵۰-Mac  شامل پردازنده قوی تر، پردازنده گرافیکی بهتر و خروجی های جدیدتر بوده و همیشه کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ های کمپانی اپل زبان زد تمامی کاربران است. به دلیل طراحی منحصر به فرد نوت بوک های اپل و کیفییت بالای آن، این لپ تاپ ها شدیدا بین کاربران و طراحان حرفه ای محبوییت دارند.

دارا بودن  پردازنده Core i۷،   حافظه رم   ۸G DDR۳،   هارد دیسک۷۵۰G،   کارت گرافیک Intel HD و  صفحه نمایش   " ۱۳.۳ از جمله مشخصات این مدل است.

اچ پی  HP-ProBook-۴۵۴۰

مدل HP-ProBook-۴۵۴۰ با  قیمت یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان در جمع پرفروش های بازار لپ تاپ قرار دارد؛ این مدل دارای وزن ۲.۳۳ کیلوگرم،   پردازنده Intel ۳۲۳۰M Core و i۵ ۲.۶۰GHz up to ۳.۲۰ GHz - Cache ۳MB و  حافظه رم ۴ گیگابایت DDR۳ و  صفحه نمایش ۱۵.۶" LED است.