به گزارش پارس به نقل ازدنیای اقتصاد: استفاده از این ادبیات توسط فروشندگان شمال نشان از آن دارد که چشم انداز کوتاه مدت قیمت مسکن به نفع خریداران کاهشی خواهد بود.


با این حساب « تخفیف و پیشنهاد نرخ های فروش زیر قیمت منطقه و تعیین شرایط ویژه برای پرداخت مبلغ خرید» تنها شامل حال کلیه مناطق به جز شمال تهران نیست، زیرا همان طور که اشاره شد در محله های شمال تهران این روزها، فروشنده یا سازنده های پول لازم هم پیدا می شوند.

برای مثال، یک واحد مسکونی ۲۲۷ متری نوساز سوپرلوکس در خیابان مرجان واقع در نیاوران، طبق اظهارات فروشنده با « شرایط پرداخت اقساطی» به خریدار تحویل داده می شود.

همچنین در خیابان زعفرانیه واحدی به متراژ ۲۶۰ متر و ۳ پارکینگ سندی در مجموعه ای لوکس به اضافه ۱۰۰ متر تراس « زیر قیمت منطقه» به بازار فروش عرضه شده است.

از سوی دیگر در خیابان فرمانیه شرقی هم مالکی واحد خود را به متراژ ۳۰۰ متر مربع و ۵۰ متر تراس مشرف به باغ و به اضافه سهم القدر زمین با عنوان « فروش فوری» به متقاضیان معرفی کرده است.

علاوه براین فروشنده ای اعلام کرده است: یک واحد ۴۲۰ متری با طراحی بهترین سازنده به همراه مشاعات مجلل و ۳ پارکینگ با « تخفیف ویژه» به فروش می رسد.

از طرف دیگر برخی از فروشنده ها یا مشاوران املاک از کاهش چند درصدی قیمت پیشنهادی فروش به متقاضیان خبر می دهند. در همین رابطه در خیابان سنبل واقع در فرمانیه واحدی به متراژ ۳۲۵ مترمربع و ۳۵ مترمربع تراس مبله بر اساس جزئیات ذکر شده در آگهی « ۳۰ درصد زیر قیمت منطقه» به خریدار واگذار می شود.

همچنین عده ای از فروشنده ها در فایل فروش واحدشان به صراحت به مساله پول لازم بودن، اشاره می کنند.

برای مثال، در خیابان زعفرانیه یک واحد ۲۰۰ متری به صورت تکواحدی برای فروش پیشنهاد شده و مالک اظهار کرده است که « پول لازم» است.

« اکازیون واقعی، ۳۰ درصد زیر قیمت» عنوانی است که برای فروش واحدی ۱۲ سال ساخت به متراژ ۲۰۶ متر مربع در خیابان جردن در نظر گرفته شده است و این واحد متری ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.