به گزارش پارس به نقل از مهر، در هفته منتهی به ۱۰ مهرماه، سه میلیارد و ۶۶۱ میلیون سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. طی ۱۲۹ روز کاری سال جاری، بورس اوراق بهادار بازدهی ۷۴.۸ درصدی را نصیب فعالان این بازار کرد.

در هفته منتهی به ۱۰ مهر امسال، ۱۴۸ هزار و ۴۵۹ خریدار در ۴۳۳ هزار و ۳۸۴ دفعه به داد و ستد پرداختند. این در حالی است که در هفته یاد شده، سه میلیارد و ۶۴۳ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

نگاهی به جزییات معاملات نشان می دهد که حجم معاملات این هفته در قیاس با مدت مشابه قبل، ۵.۹ درصد کاهش و ارزش معاملات ۷.۱ درصد افزایش داشته است. دفعات معاملات هم ۱۶.۹ درصد و تعداد خریداران ۱۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین از ابتدای امسال، ۸۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۹۶ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۸۸ سرمایه گذار، در ۶ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۷۶ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با رشد ۴.۸۱ درصدی به ۶۶ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به ۱۰ مهر، ۲۸ هزار و ۴۶۶ واحد رشد کرد تا بازدهی ۷۴.۸ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۷۰ هزار و ۵۸۴ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۷۷ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۵۶ هزار و ۴۲۳ واحد ایستاد که در قیاس با مدت مشابه قبل، ۵.۶۵ درصد رشد را نشان می داد.

در هفته منتهی به ۱۰ مهرماه، ۲۳۵ هزار و ۷۲۵ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۳۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. از سوی دیگر، تعداد ۲۵ قرارداد آتی سهام به ارزش ۰.۸۶۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. از ابتدای سال، ۸۳ قرداد آتی به ارزش ۲.۵۳ میلیارد ریال در بورس معامله شده است.