به گزارش پارس ، احمد نعمت بخش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی تلاش برای افزایش تنوع تولیدات و جلب رضایت مصرف کنندگان مهمترین اولویت صنعت خودرو است.

وی با بیان این که کسب رضایت مصرف کنندگان با توسعه محصولات و کنار گذاشتن خودروهای قدیمی محقق می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع نیاز به طراحی پلت فرم ها و خودروهای جدید دارد که البته در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور اشاره شده که باید در سال ۱۴۰۴ دارای پنج پلت فرم با طراحی داخلی باشیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین همکاری مشترک دو خودروساز بزرگ کشور با توجه به شرایط فعلی و کمبود نقدینگی، مفید بوده و می تواند به طراحی و تولید پلت فرم مشترک بین دو خودروساز منجر شود.

وی افزود: با توجه به امکانات دو خودروساز بزرگ کشور، فرآیند طراحی و تولید اجزای پلت فرم بین دو شرکت تقسیم خواهد شد به گونه ای که یک شرکت موتور آن را تولید کرده و شرکت دیگر اجزای دیگری چون گیربکس را تولید می کند.

نعمت بخش با بیان این که در این فرآیند هزینه های طراحی و تولید پلت فرم به شدت کاهش می یابد، تصریح کرد: پس از آن هر شرکتی می تواند خودروهای مخصوص خود را با برند خود و بر روی پلت فرم مشترک تولید کند.

وی ادامه داد: این کار در دنیا رواج داشته و بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی با مشارکت یکدیگر پلت فرم را طراحی کرده و مدل خودروهای مختلف را با برند خودشان و با استفاده از آن پلت فرم تولید می کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: همکاری مشترک ایران خودرو و سایپا باعث افزایش سرعت توسعه و تولید محصولات جدید، کاهش هزینه ها و در نهایت جلب رضایت مصرف کنندگان خواهد شد.