به گزارش پارس به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم ایران خودرو، اظهار کرد: این که گفته می شود صنایع دفاعی کشور پیشرفت زیادی کرده اند و چرا صنعت خودرو پیشرفت نکرده، حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: در ایران هر کسی در هر جایی می تواند هر چه که خواست درباره صنعت خودرو بگوید به گونه ای که نمی توان صنعت دیگری را مثال زد که همه تا این حد با آن درگیر باشند.

بذرپاش با بیان این که تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد وقت مدیران صنعت خودرو صرف مسائل تولیدی می شود، خاطرنشان کرد: مابقی وقت این مدیران به اداره امور حاشیه ای، رسانه ای، غیر رسانه ای و سیاسی می گذرد.

وی ادامه داد: اما صنایع دفاعی کشور اینگونه نبوده و هیچ کس نمی داند در آنجا چه خبر است و چنین حاشیه هایی در آن جا وجود ندارد بنابراین مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاع درست نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: کارگروه حمایت از تولید اردیبهشت ماه سال گذشته پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به خودروسازان را مصوب کرد اما از پرداخت این تسهیلات خودداری شد.

وی با بیان این که در ایران نیز ایران خودرو و سایپا می توانند همکاری های مشترکی با یکدیگر آغاز کنند، اظهار کرد: همکاری مشترکی در زمینه هایی چون تحقیق و توسعه، طراحی و تولید قطعات می تواند هزینه های تولید خودرو را در کشور کاهش دهد.