به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیدمحمدجواد تقوی رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که ما همیشه در کشور از یک بی اطلاعی بزرگ رنج می بریم اظهار کرد: همین برنامه ۱۰۰ روزه که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده از نظرات خود فعالین بخش خصوصی اقتباس شده است ولی از رویکرد خود فعالان بخش خصوصی این طور برمی آید که اتاقی ها خود از جزییات این برنامه بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: فضای تعاملی بین دولت و فعالین بخش خصوصی باید گسترش یابد. برخورد با قاچاق را همه تایید می کنند اما چگونگی رسیدگی به این موضوع از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

تقوی با بیان این که باید نتایج جلسات هم اندیشی به بدنه و همه فعالین بخش خصوصی در کشور منتقل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد و نمایندگان بخش خصوصی نتایج جلسات را به خوبی منتقل نمی کنند.

به گفته رییس سازمان حمایت، خواستگاه طرح شبنم مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه بود متاسفانه اجرای این طرح با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تداخل پیدا کرد و پس از آن نیز افزایش تحریم ها شرایط اجرایی این طرح را دستخوش ترمیم قرار داد.

وی با بیان این که اجرای این طرح بارها به تعویق افتاده است تصریح کرد: نسخه اصلی طرح شبنم برای شبکه بازرسی و نظارت مردمی است و اساس آن این است که از توان مردم برای مبارزه با قاچاق استفاده شود.

تقوی در پایان گفت: بیش از ۹۰ درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق می شود حتی برندهای داخلی این کالاها نیز جدیدا در خارج از کشور تولید و از طریق مرزها به داخل کشور قاچاق می شود.