به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در هفته گذشته (دوم تا هشتم شهریور) متوسط مصرف بنزین در ایران به ۷۶ میلیون و ۵۷ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (۷۲ میلیون و ۵۸۶ هزار لیتر) افزایشی ۴.۷۸ درصدی داشته است.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز هفتم شهریور با ثبت رقم ۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز هشتم شهریور به میزان ۶۷ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر پشت سر گذاشتیم.

مصرف ۸۴.۲ میلیون لیتری بنزین در روز پنجشنبه هفته گذشته، رکورد مصرف بنزین در تابستان سال جاری را شکست. پیش از این مصرف ۸۴ میلیون لیتری هفدهم مرداد ماه، عنوان بیشترین مصرف روزانه بنزین تابستان ۹۲ را به خود اختصاص داده بود.

هفته گذشته در مجموع ۵۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می شود.

افزایش ۸ درصدی مصرف بنزین سوپر در کشور

دوم شهریور (شنبه) از مجموع ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (هشتم شهریور) به ترتیب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.

متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته گذشته (۳ میلیون و ۵۷ هزار لیتر) ۸.۴۱ درصد افزایش داشت.

در هفته گذشته در مجموع ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف روزانه گازوئیل کشور

دو هفته پیش (بیست و ششم مرداد تا اول شهریور) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور ۱۰۳ میلیون و ۱۲۹ هزار لیتر بود. اما در هفته گذشته (دوم تا هشتم شهریور) با کاهش ۱۰.۵۴ درصدی در مصرف گازوئیل روبه رو بودیم، به طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به ۹۲ میلیون و ۲۵۷ هزار لیتر رسید.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه گازوئیل را در روز ششم شهریور به میزان ۱۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف را در روز هشتم شهریور با ثبت رقم ۶۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر داشته ایم.

در هفته گذشته در مجموع ۶۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور به مصرف رسید.

افزایش ۱۰ درصدی مصرف نفت کوره کشور

در دهمین هفته تابستان مصرف نفت کوره به طور متوسط روزانه ۵۴ میلیون و ۳۸۶ هزار لیتر بوده است. در این مدت در مجموع ۳۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت کوره در سراسر کشور به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۳۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن، از افزایش ۹.۹۷ درصدی مصرف نفت کوره در کشور حکایت دارد.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت کوره کشور در روز ششم شهریور با ثبت رقم ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز دوم شهریور با ثبت رقم ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بود.

افزایش ۴۷ درصدی مصرف نفت سفید در نهمین هفته تابستان

در هفته گذشته در مجموع ۵۹ میلیون لیتر نفت سفید در سراسر ایران به مصرف رسید که این رقم از متوسط مصرف ۸ میلیون و ۴۲۹ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هرروز خبر می دهد.

با توجه به اینکه مصرف نفت سفید کشور در دو هفته پیش، به طور متوسط روزانه ۵ میلیون و ۷۲۹ هزار لیتر بوده، مقایسه آمار مصرفی هفته گذشته و هفته ماقبل آن از افزایش ۴۷.۱۳ درصدی مصرف این فرآورده نفتی در کشور خبر می دهد.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت سفید کشور در روز پنجم شهریور با ثبت رقم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز دوم شهریور با ثبت رقم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بود.