به گزارش پارس به نقل از فارس، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمتها در مرداد ماه ۹۲ به ۱۶۸.۱ رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱.۸ افزایش نشان می دهد.

طبق این گزارش شاخص قیمت ها (تورم نقطه به نقطه) در مردادماه به ۳۸.۴ درصد رسید که نسبت به تیرماه ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص تورم به ۳۵.۱ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مردادماه سال ۱۳۹۲ براساس سال پایه جدید (سال ۱۳۹۰) ۱

شاخص کل (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در مردادماه سال ۱۳۹۲ عدد ۱۶۸.۱ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۸.۴ درصد است.

درصد تغییرات شاخل کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۳۹۲ (۳۳.۹) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده « خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رفم ۲۱۰.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی « خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۰۸.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی « خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۸ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم داوازه ماهه این گروه ۵۱.۷ درصد است.

شاخص گروه عمده « خوراکی ها، آشامیدنی های و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۳.۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۳۹۲ (۵۲.۷) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده « کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در مرداد ماه ۹۲ به رقم ۱۵۳.۷ رسید که ۱.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده « کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۲.۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منهی به مرداد ماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۲۸.۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۳۹۲ (۲۷.۱) افزایش یافته است.