به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، به دنبال افزایش حدود ۵۰ هزار تومانی هر قطعه سکه طرح جدید در بازار نقدی طی هفته گذشته، قراردادهای آتی سکه طلا با افزایش ۵ درصدی معامله شدند به طوری که عرضه ها در این قراردادها قفل شد و تنها در بازار تقاضا وجود داشت.

بنا بر این گزارش، ۶ شهریور ماه این افزایش قیمت به دنبال صعود هر اونس طلا به کانال ۱۴۰۰ و گردش در محدوده ۱۴۱۲ دلاری رقم خورد.

البته این مورد تنها عامل برای افزایش قیمت نبود چرا که هر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی تهران با افزایش حدود ۱۵۰ تومانی ۳۲۷۵ تومان ارزشگذاری شد.

بنا بر این گزارش، روز گذشته این افزایش قیمت تداوم نداشت تا جایی که هر قطعه سکه امامی با کاهش ۱۷ هزار تومانی قیمت معامله شد و به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید؛ در این میان هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ۴۵ تومان افت قیمت را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور ماه در جلسه معاملاتی پنج شنبه ۷ شهریور ماه یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شد در حالی که این میزان نسبت به روز گذشته کاهش حدود ۳۳ هزار تومانی را در هر سکه و ۳۳۰ هزار تومانی در هر قرارداد را نشان می دهد.

همچنین، قرارداد آتی مهر ماه یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله شد در حالی که در روز معاملاتی گذشته این سررسید یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان خرید و فروش می شد.

به گزارش فارس، قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان ماه بورس کالا از این کاهش قیمت نسبت به دو سررسید نزدیک بورس کالا، مستثنی بوده و معامله گران رفتار دیگری در خرید و فروش این قراردادها داشتند. به طوریکه سررسید آِبان یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان دادوستد شد اما این قرارداد در معاملاتی گذشته خود یعنی ششم شهریور ماه، یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. بنابراین این سررسید با وجود کاهش ۱۷ هزار تومانی هر سکه در بازار نقدی، افزایش حدود ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

آخرین سررسید معاملاتی بورس کالا تحویل آذر ماه نیز همین روند افزایش قیمت را دنبال کرد و با قیمت تسویه روزانه یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاری یعنی ۶ شهریور ماه افزایش ۱۰ هزار تومانی داشت.