به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ، بازار خریدو فروش خودرو این هفته نیز همانند هفته های گذشته با بی رغبتی خریداران برای خرید روبه رو بود و حتی مواضع وزیر جدید صنعت معدن و تجارت در کاهش قیمت ها نیز نتوانست بر بازار این کالا که در انحصاری و یا غیر انحصاری بودن آن همچنان اختلاف نظرهای وجود دارد  تأثیر گذارد.

به اعتقاد فعالان بازار خریدو فروش خودرو این روزها شرکت های خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو اقدام به فروش های فوری و افزایش حجم محصولات نموده اند اما به واسطه آنکه قیمت رسمی کارخانه ها با بازار افزایش دارد کمتر فردی خواستار خرید خودرو از کارخانه می شود.

حتی در این میان شروط متعدد و غیر منطقی خودروسازان بر کاهش خرید محصولات آنها از سوی مردم هم بی تأثیر نبوده است زیرا در نگاهی اجمالی خریدار باید حدود ۱۰ شرط خودروساز را مهیا و در نهایت موفق به ثبت نام برای خودروی جدید شود.

مرادی یکی از فروشندگان خودرو در این رابطه به خبرگزاری تسنیم می گوید: هم اکنون خودروهای زیادی در بازار وجود داد اما هنوز مردم به قیمت های خودرو اعتماد نداشته و تمایل چندانی به خرید خودرو ندارند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم محدودیت های گمرکی حجم زیادی از خودروهای وارداتی در کشور وجود دارد، گفت: خودروسازان برای فروش محصولات خود نخست باید تجدید نظرهایی را در قیمت ها اعمال و تا حد قابل توجهی بر فروش قسطی محصولات خود ضمن کاهش شروط غیر منطقی تلاش کنند.

 

به گزارش تسنیم، قیمت انواع خودروهای داخلی در روز جاری به شرح زیر است:  

 

نوع خودرو

قیمت بازار
 

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۷ دنده ای ۴۷ میلیون هزار تومان
پراید ۱۱۱ ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پراید۱۳۱ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
تندر۹۰ E۱ ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
تندر۹۰ E۲ ۳۶ میلیون هزار تومان
پژو ۴۰۵ ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
تیبا ۲۰ میلیون هزار تومان
سمندLx ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ اس. دی V۹ ۵۲ میلیون هزار تومان
پژو ۲۰۶ اس. دی V۸ ۳۸ میلیون هزار تومان
پژو پارس سال ۳۴ میلیون هزار تومان
سمند SE ۲۴ میلیون تومان
لیفان X۶۰ ۷۰ میلیون هزار تومان
رانا دنده ای ۳۲ میلیون تومان