به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این دانلود کننده مشهور حاوی یک برنامه DDoS است که بی صدا توسط وب سرورهای این شرکت برای هدایت حملات کنترل می شوند.

به نظر می رسد که این تابع انکار سرویس توزیع شده مدتی است که در این برنامه وجود دارد. زمانی که برنامه orbitdm. exe اجرا می شود، مجموعه ای از ارتباطات را با سرورهایی در orbitdownloader. com برقرار می کند که در نتیجه، سیستم کلاینت به آرامی و از طریق HTTP، یک فایل Win۳۲ PE DLL و یک فایل پیکربندی حاوی فهرستی از URLها و یک آدرس IP تصادفی به ازای هر URL را دانلود می کند.

این برنامه و این فهرست برای هدایت یک حمله SYN flood یا موجی از درخواست های ارتباط HTTP بر روی پورت ۸۰ و موجی از Datagramهای UDP برروی پورت ۵۳ مورد استفاده قرار می گیرند. آدرس IP که در فایل پیکربندی به همراه URL قرار دارد، به عنوان آدرس منبع برای حمله استفاده می شود.

تست های ESET حدود ۱۲ نسخه از فایل DLL مشاهده کرده اند و محتویات فایل پیکربندی نیز اغلب تغییر کرده است. این نشان می دهد که شبکه انکار سرویس توزیع شده کاربران Orbit Downloader به طور فعال مدیریت می شود.

ESET از کشف چنین حمله ای در چنین برنامه شناخته شده ای اظهار تعجب کرده است. این احتمال بعیدی است که وب سایت این شرکت توسط یک مهاجم بیرونی مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، نسخه آسیب پذیر این نرم افزار (۴.۱. ۱.۱۸) همچنان برروی سایت این شرکت وجود دارد و URLهای مورد استفاده برای دانلود کد حمله نیز همچنان فعال هستند.