به گزارش پارس ، فارس بورس تهران امروز از استراحت خارج شد و با افزایش ۲۷۱ واحدی در نیمه ۵۹ هزار واحد تثبیت شد بنابراین گزارش ارزش معاملات امروز تالار شیشه ای بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان بیش از یک پنجم ارزش این معاملات را مدیریت پروژه های نیروگاهی رقم زد.

بنابراین گزارش مدیریت پروژه های نیروگاهی امروز پس از شفاف سازی درباره تأثیر مثبت یا منفی اصلاح شماره ۱۶ حسابداری به تالار شیشه ای بازگشت و در میان حجم بزرگی از عرضه و تقاضا معامله شد. در این میان مپنا در آخرین معامله ۷۱۲ تومان فروخته شد که این میزان نسبت به آخرین روز معاملاتی افزایش ۴ درصدی را نشان می دهد.

یادآور می شود سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با نماد وپترو پس از تقسیم سود نقدی میان سهامداران نیز به جمع شرکت های فعال تالار شیشه ای بازگشت.

بنابراین گزارش مدیریت پروژه های نیروگاهی با ۵۰ واحد (مثبت) ، ملی صنایع مس ایران با ۴۳ واحد (منفی) بیشترین و کمترین تأثیر را بر شاخص داشتند.

همچنین سایپا، بانک صادرات ایران، سرمایه داری صندوق بازنشستگی، بانک ملت و بانک پاسارگاد بیشترین تأثیرین مثبت را در شاخص داشتند.

امروز تمام شاخص های منتخب بازار مثبت شدند که در این میان شاخص صنعت، شاخص ۵۰ شرکت فعال تر، آزاد شناور، ۳۰ شرکت بزرگ، بازار اول و بازار دوم روند مثبت به خود گرفتند.

یادآور می شود بیشترین افزایش قیمت را در معاملات امروز بازار سهام سایپا، شیشه همدان، پارس سوئیچ، قشهد و کنترل خوردگی تکنین کو داشتند اما در مقابل تولیدی مهرام، سالمین، صنایع کاغذ سازی کاوه، ملی سرب و روی ایران و فنر سازی زر بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

یادآور می شود: سرمایه گذاری صنعت و معدن، مدیریت پروژه های نیروگاهی، ایران ترانسفو، کشتیرانی و ایران خودرو برترین تقاضای بازار را داشتند.

به گزارش فارس امروز شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمایی با نماد معاملاتی شیران درخصوص صادرات محصول LAB طی نامه ای به سازمان بورس اوراق بهادار شفاف سازی کرد و با صف خرید همراه شد.