به گزارش پارس به نقل از مهر، در هفته منتهی به ۳۰ مردادماه، سه میلیارد و ۸۸۳ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

طی ۱۰۰ روز کاری سال جاری، بورس اوراق بهادار بازدهی ۵۵.۸ درصدی را نصیب سرمایه گذاران فعال در این بازار کرد. در هفته منتهی به ۳۰ مرداد امسال، ۱۱۴ هزار و ۴۵۳ خریدار در ۳۴۸ هزار و ۶۰۴ دفعه به داد و ستد پرداختند.

این در حالی است که در هفته یاد شده، سه میلیارد و ۲۳۸ میلیون سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

همچنین از ابتدای امسال، ۷۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۲۱ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۱۰۵ سرمایه گذار، در چهار میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۵۳ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت به ۵۹ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به ۳۰ مرداد، ۲۱ هزار و ۲۴۱ واحد رشد کرد تا بازدهی ۵۵.۸ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند. این متغیر در پایان هفته منتهی به ۳۰ مرداد، بر روی عدد ۵۹ هزار و ۲۸۱ واحد ایستاد. شاخص کل در هفته یاد شده ۰.۵۵درصد کاهش یافت.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۴۱ هزار و ۱۹۰ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۷۰ هزار و ۱۳۴ واحد رسید تا نسبت به ابتدای سال ۵۷.۲ درصد رشد داشته باشد.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۴۹ هزار و ۶۹۲ واحد ایستاد که نسبت به ابتدای هفته ۰.۱۸ درصد رشد کرد.

در هفته منتهی به ۳۰ مرداد، ۹۳ هزار و ۵۵۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این حجم از معاملات در قیاس با مدت مشابه قبل، ۳۸ درصد کاهش داشت.

این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۱۳ برگه اوراق مشارکت به ارزش سه هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال در بورس خریداری شده است.