به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طلا روز جمعه به دنبال انتشار آماری که کاهش شدید فروش خانه های جدید در آمریکا را نشان داد و به احتمال تداوم تدابیر محرک پولی بانک مرکزی این کشور تداوم بخشید، حدود دو درصد صعود کرد و به بالاترین سطح در بیش از دو ماه گذشته رسید.

بهای طلا برای تحویل فوری ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳۹۶ دلار در هر اونس رسید و تا ۱۳۹۸ دلار نیز صعود کرد که بالاترین قیمت از هفتم ژوئن به این سو بود. معاملات طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس آمریکا ۲۵ دلار افزایش یافت و به ۱۳۹۵ دلار در هر اونس رسید. آمارهای مقدماتی رویترز نشان داد حجم معاملات کامکس حدود ۲۰ درصد پایین متوسط ۳۰ روز این بازار بود.

ارزش طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل مطرح شدن احتمال کاهش میزان خرید ماهانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا و خروج سرمایه گذاران از بازار این فلز ارزشمند، ۱۸ درصد کاهش یافته است. میزان طلای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تا روز جمعه یک تن کاهش یافته و به ۱۹۴۷ تن رسید. ذخایر این صندوق ها از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون، ۲۶ درصد کمتر شده است.

نقره با کاهش ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، از طلا نیز عملکرد بهتری داشت و با حدود چهار درصد صعود قیمت، به ۲۴.۰۴ دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح در سه ماه و نیم گذشته بود.