به گزارش پارس به نقل از ایسنا، قدرت الله شریفی با بیان این که مردم هیچ نگرانی نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن مهر نداشته باشند اظهار کرد: سقف اعتبار تسهیلات مسکن مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که تاکنون برای پرداخت ۴۸ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی ابلاغیه داریم.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان این که پرداخت دو هزار میلیارد تومان در شورای پول و اعتبار مطرح است ادامه داد: طبق برآورده های صورت گرفته تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح مسکن مهر بیشتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان نخواهد شد.

شریفی با اشاره به این که تا بیست و نهم مرداد ماه سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان از خط اعتباری مسکن مهر پرداخت شده است، گفت: در مجموع قرارداد پرداخت ۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات امضا شده است.

وی با بیان این که این میزان تسهیلات برای ساخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی پرداخت می شود تصریح کرد: ۸۲۰ هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده اند.

شریفی در پاسخ به این که آیا بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن مهر از سوی مردم به خوبی انجام می شود، گفت: در بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم برای حفظ تنها دارایی خود اقدام به پرداخت اقساط می کنند و معوقات موجود مربوط به افرادی است که چند قسط را با هم پرداخت می کنند.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان این که طبق برآوردها ماهانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری مسکن مهر پرداخت شده است، گفت: اکنون با توجه به پیشرفت پروژه ها این رقم به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است.

شریفی درباره ۲۰ ساله شدن زمان پرداخت اقساط مسکن مهر گفت: این امتیاز برای پروژه هایی قابل اجرا است که هنوز به مرحله فروش اقساطی نرسیده اند و در مرحله مشارکت قرار دارند اما به دنبال اجرای سازوکاری هستیم تا برای افرادی که واحد خود را فروش اقساطی کرده اند و بازپرداخت تسهیلاتشان ۱۵ ساله است امکانی را فراهم کنیم که بتوانند اقساط تسهیلات را طی ۲۰ سال پرداخت کنند که البته این امر به تمایل متقاضیان بستگی دارد.

وی همچنین درباره پیشنهاد بانک مسکن برای حضور در بخش مسکن گفت: در این راستا نیاز به سپرده گذاری مردم است اما پیشنهاد رهن ثانویه را به بانک مرکزی داده ایم که هنوز به آن موافقت نشده است.