به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طبق آخرین آمار گردشگری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران بیش از ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار سفر داخلی در تابستان ۹۱ توسط ایرانی ها انجام شده که در مجموع هزینه ای بالغ بر چهار هزار و ۵۹۰ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان را به همراه داشته است.

بیشترین هزینه ای که مسافران برای سفرهای خود می پردازند مربوط به حمل ونقل آنهاست به طوری که در مجموع نزدیک به یک هزار و ۳۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان برای این بخش از سفر پرداخت شده است.

اما هزینه های خوراکی و دخانی هموطنان ما در سفر کم نیست به گونه ای که در طول سفرهای تابستانی، آن ها بالغ بر ۸۶۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان صرف تغذیه و دود دخانیات کرده اند.

از هزینه های قابل توجه دیگر هزینه بیش از ۷۱۰ میلیارد و ۵۲۸ میلیونی برای درمان در بیش از ۷۰ میلیون سفر است.

در مقابل هزینه چند صد میلیاردی که مردم در سفر برای درمان صرف می کنند هزینه محدودتری در حدود ۷۵ میلیارد و ۱۵۱ میلیون را برای تفریح، ورزش و فرهنگ خرج می کنند.

نزدیک به ۵۵۵ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان در طول سفر های داخلی، برای خرید کالا و لوازم هزینه شده که باید به این رقم هزینه حدود ۵۴۸ میلیارد تومانی خرید سوغاتی ایرانی ها را نیز به آن اضافه کرد.

اما هزینه اقامت خانوار ها در سفر های داخلی حدود ۳۶۰ میلیارد تومان و بخشی دیگر از هزینه ها تحت عنوان سایر هزینه های متفرقه هستند که بالغ بر ۳۱۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون برآورد شده است.

بنا بر این گزارش می توان گفت که در تابستان گذشته از مجموع چهار هزار و ۵۹۰ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ژول صرف شده در ۷۰ میلیون و ۸۷۱ هزاز و ۱۳۶ سفر داخلی هزینه هر سفر حدود ۶۴ هزار و ۷۶۹ تومان بوده است البته این هزینه، برآوردی در اقتصادی با تورم ۲۵ درصد بود این در حالی است که اکنون تورم شهری حدود ۳۴ و تورم نقطه به نقطه ۴۰ درصد است.