به گزارش پارس به نقل از ایسنا، وزارت دارایی هند در اطلاعیه ای اعلام کرد: تعرفه واردات طلا و پلاتین از هشت به ۱۰ درصد و نقره از شش به ۱۰ درصد افزایش یافت.

چیدامبارام، وزیر دارایی هند قصد دارد میزان واردات طلا را به ۸۵۰ تن در سال جاری محدود کند تا کسری حساب جاری این کشور کاهش پیدا کند. واردات بالای نفت و طلا، میزان این کسری را افزایش داده و بزرگ ترین ریسک حال حاضر برای اقتصاد ۱.۹ تریلیون دلاری هند شناخته شده است.

بر اساس آمار شورای جهانی طلا، هند ۴۷۸ تن طلا در فاصله شش ماه تا دسامبر سال گذشته وارد کرد و میزان طلای وارد شده به این کشور برای کل سال به ۸۶۰ تن رسید. دولت این کشور همچنین مالیات بر تولیدات طلای داخلی را نیز از هفت به ۹ درصد و برای نقره را از چهار به هشت درصد افزایش داد.

واردات از سوی بانک ها و بازرگان هندی از زمانی که بانک مرکزی هند در ۲۲ ژوییه اعلام کرد واردکنندگان باید طلا را برای صنعت جواهرسازی و بازرگانان شمش که به جواهرسازان طلا می فروشند، تامین کنند، به بن بست رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مصرف طلا در هند که تقریبا تمام طلای مورد نیازش را وارد می کند، ۲۰ درصد از تقاضای جهانی را در سال ۲۰۱۲ تشکیل داد.