دلاور حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پارس اظهار داشت: سطح زیر کشت برنج حدود ۵۹۰ هزار هکتار است و پیش بینی می کنیم که از این سطح زیر کشت، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک برداشته شود.

وی با اشاره به کاهش ۵ تا ۷ درصدی سطح زیر کشت برنج در کشور، تصریح کرد: این حجم کاهش به ارقام پرمحصول برمی گشته و ارقام بومی تغییر خاصی از نظر سطح زیر کشت نداشتند.

مدیرکل دفتر محصولات استراتژیک متذکر شد: ما پیش بینی می کنیم که مشکل خاصی در رابطه با پایین بودن خرید تضمینی برنج وجود نداشته باشد.

حیدرپور خاطرنشان کرد: خرید و فروش برنج در سال های قبل هم از سوی کشاورزان صورت می گرفت و هیچ گونه وابستگی به خریدهای دولتی وجود نداشت.

وی با تاکید بر این که ضرورتی برای خرید تضمیمی برنج دیده نمی شود، تصریح کرد: برنج که مثل گندم نیست که بخواهیم روی خرید تضمینی آن تاکید داشته باشیم و فروش آن خوب است.

مدیرکل دفتر محصولات استراتژیک خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی که در سال قبل از سوی دولت برای ارقام گوناگون برنج تعیین شد، به این صورت بود که برای گروه فجر، ساحل و خزر قیمت ۲۱۰۰ تومان، گروه سفیدرود و ارقام شبیه به آن قیمت ۱۵۵۰ تومان، برای گروه ندا و نعمت نرخ ۱۵۶۸ تومان و برای گروه چرا و یاسوخ نیز قیمت ۱۳۱۰ تومان مصوب شد.

حیدری تاکید کرد: در صورتی که نوسان قیمت ها در بازار به حدی باشد که زیان کشاورزان را در پی داشته باشد، باید در نرخ های خرید تضمینی تجدیدنظر نشود.