به گزارش پارس ، فارس به نقل از تامزهاردور نوشت، شعبه سامسونگ در آمریکا نوت بوک و رایانه لوحی جدید این شرکت را با نام های ATIV Book ۹ Plus و ATIV Tab ۳ با نمایشگرهای ۱۳.۳ و ۱۰.۱ اینچ به صورت رسمی معرفی کرد.

نوت بوک ATIV Book ۹ Plus که هم اکنون به صورت رسمی معرفی شده است ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد و کاربران از حدود یک هفته دیگر در تاریخ ۱۸ آگوست می توانند آن را پیش خرید کنند.

همچنین گفته شده است که رایانه لوحی ATIV Tab ۳ هم ۷۰۰ دلار قیمت دارد که فروش آن در سراسر فروشگاه ها از تاریخ اول سپتامبر آغاز می شود. لازم به ذکر است که هر دو محصول یاد شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت ساخته شده اند.

نوت بوک جدید شرکت سامسونگ نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از نوع LED-lit LCD دارد که تصاویر در آن با کیفیت ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل به نمایش درمی آیند. این نمایشگر لمسی در مقابل نقطه به صورت هم زمان عکس العمل نشان می دهد و مبتنی بر فناوری نوری SuperBright ساخته شده است.

روی این نمایشگر لمسی باکیفیت سیستم محافظ Gorilla Glass کشیده شده است و از دیگر امکانات این محصول می توان به پردازنده Core i۵-۴۲۰۰U با توان ۱.۶ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی HD Graphics ۴۴۰۰ اینتل، رم ۴ گیگابایتی DDR۳ و باتری پرتوان برای ذخیره انرژی به مدت ۷.۵ ساعت اشاره کرد.

رایانه لوحی ATIV Tab ۳ نیز نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی دارد که تصاویر در آن با کیفیت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل به نمایش درمی آید. این نمایشگر به صورت همزمان در مقابل ۵ نقطه عکس العمل نشان می دهد.

از مهم ترین امکانات به کار رفته در این رایانه لوحی می توان به پردازنده Atom Z۲۷۶۰ SoC اینتل با توان ۱.۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی GMA اینتل، رم ۲ گیگابایتی DDR۲ و باتری با توان ذخیره انرژی به مدت ۷ ساعت اشاره کرد.