به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دماسنج بازار سرمایه از ابتدای معاملات امروز روند صعودی داشت و اعداد مثبتی را گزارش می داد تا جایی که در پایان معاملات امروز شاخص بورس تهران با رشد۷۴۷ واحدی مواجه شد و در آستانه فتح قله جدیدی قرار گرفت.

رشد قیمت سهام شرکت ها و افزایش تقاضا در بورس تهران موجب رشد شاخص بورس تهران شد به طوری که دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز ۱.۲ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح خود یعنی ۵۸ هزار و ۸۸۹ واحد رسید؛ با این اتفاق بازدهی بورس تهران بازدهی بی سابقه ۵۴ درصدی را برای اهالی تالار شیشه ای به ارمغان آورد.

در بازار امروز اکثر شرکت ها روند مثبتی به خود گرفتند و شرکت های هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، مپنا، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، مخابرات، بانک تجارت و بانک پارسیان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس تهران گذاشتند.

همچنین در بازار امروز مپنا، مخابرات، سیمان فارس و خوزستان، ماشین سازی اراک و کشتیرانی، سرمایه گذاری صنعت بیمه و بانک سینا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکت های سیمانی و خودرویی نیز با افزایش تقاضا روز مثبتی را پشت سر گذاشتند.

در مجموع در بازار مثبت امروز بیش از ۴۷۳ میلیون سهم به ارزش ۱۷۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و علاوه بر افزایش بازدهی بورس و رسیدن شاخص بورس تهران به بالاترین سطح خود، ارزش بازار سرمایه نیز در رکوردشکنی جدید به رقم بی سابقه ۲۸۲ هزار میلیارد تومان رسید و سومین رکوردشکنی بورس تهران در معاملات روز یکشنبه رقم خورد.