به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز ۱۵ مردادماه در بازار فرابورس، در ادامه رقابت ۶ روزه برای تصاحب بلوک ۴۹درصدی معادل ۴۹۰ سهم شرکت تولید و بهره برداری سد نیروگاه دز، قیمت هر سهم این بلوک به ۴۶میلیون و ۲۰۰هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به فردا موکول شد.

شاخص فرابورس با رشد ۲.۱ واحدی به عدد ۶۲۱ واحد رسیدو بازارهای فرابورس، ۹۶.۲ میلیون سهم و اوراق به ارزش ۵۷۳.۳ میلیارد ریال در ۱۲هزارو ۶۹۶ دفعه توسط خریداران دست به دست شد.

ذوب آهن اصفهان از اقبال بیشترین حجم معاملات برخوردار شد؛ به طوری که سهامداران بیش از ۵۴.۱ میلیون سهم آن را به ارزش ۲۱۰.۹میلیارد ریال در ۲۹۵۲نوبت معامله کردند و در پایان مبادلات قیمت هر سهم بارشد ۴.۵درصدی به مبلغ ۳۸۹۵ریال رسید. این در حالی است که سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با دادو ستد ۱۲.۲میلیون سهم در رده دوم قرار گرفت و قیمت هر سهم آن ۳.۵درصد افزایش یافت و ۲۵۵۲ریال را ثبت کرد. کمترین حجم معاملات هم در میان سایر شرکتهای فرایورسی به خرید و فروش ۵۵۰ سهم پتروشیمی امیرکبیر تعلق گرفت.

در عین حال فولاد صبا نور، افرانت و روان فناور بیشترین افزایش قیمت و همچنین بیمه سامان، سبحان دارو و پخش البرز بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را اجاره مپنا با داد و ستد ۴۳هزار و ۸۲۰ برگه به خود اختصاص داد. پس از آن اجاره پارس ۲۰هزار برگه و اجاره سامان ۱۳هزار و ۶۱۰ برگه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با نوسان نرخ همراه بود؛ امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت۹۰ و مهر ۸۹ به ترتیب بیشترین افزایش و کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند و نرخ های ۴۰۰و ۴۵۲هزار ریال را به ثبت رساندند.