به گزارش پارس ، مهدی خداکرمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت هواپیمایی تازه تاسیس تا حدود دو هفته آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند و پروازهایش برقرار می شود.

وی درباره شرایط و الزامات ایجاد ایرلاین جدید گفت: متقاضیانی در این زمینه داریم که بعد از بررسی صلاحیت های فنی، عملیاتی و مالی به آن ها مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی داده می شود.

خداکرمی توضیح داد: متقاضیان باید بتوانند حداقل سه فروند هواپیمایی که دارای استانداردهای مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری باشد را بخرند و نوع هواپیما نیز باید مورد تایید سازمان هواپیمایی باشد.

معاون هوانوردی و اموربین امکلل سازمان هواپیمایی کشور با بیان این که سال ساخت هواپیماهای وارد شده نباید بیش از ۱۰ سال باشد، گفت: مجوز مربوطه به متقاضیان و بعد از فراهم کردن زمینه های مناسب و تعیین مدیران مربوطه و سایر شرایط بازرگانی و عملیاتی به آن ها داده می شود.

وی ادامه داد: بعد از احراز صلاحیت های لازم و داشتن شرایط کافی حداکثر ظرف مدت یک ماه به ایرلاین واجد شرایط مجوز داده می شود.

به گزارش ایسنا، در بخش حمل و نقل هوایی ایران ۱۹ شرکت هواپیمایی خارجی و ۲۶ شرکت هواپیمایی داخلی وجود دارد که اوایل تیرماه رییس سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت هشت شرکت هواپیمایی غیر فعال را لغو کرد که با لغو هشت شرکت آرام ایر (باری) ، اطلس ایر، ایلام ایر (راه کربلا) ، پاسارگاد، تهران ایر، سفیران، صها و صافات اکنون ۱۸ ایرلاین ایرانی در کشور فعال هستند که با احتساب ایرلاین جدید تعداد شرکت های هواپیمایی ایرانی به ۱۹ شرکت می رسد.

البته سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی آبان (باری) ، ارم و اروند نیز به منظور فعالیت مجدد و عملیاتی شدن شرکت مهلت سه ماهه داده و به شرکت های هواپیمایی تفتان، چابهار، سهند و فارس قشم نیز مهلت شش ماهه داده است.