حسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پارس درباره تاثیر رشد نقدینگی روی ارزش پول ملی کشور اظهار داشت: در رابطه باید به این موضوع توجه داشته باشید که کاهش ارزش پول ملی به دلایل مختلفی در کشور اتفاق افتاده که تنها یکی از دلایل آن، رشد نقدینگی است.

وی با اشاره به رشد پایین اقتصادی در کشور، تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که رشد اقتصادی به ۸ درصد برسد، اما الان حدود ۲ سال و نیم از اجرای این برنامه می گذرد، ما نه تنها رشد مثبت اقتصاد نداشتیم، بلکه رشد اقتصاد منفی بوده است.

عضوهیات علمی موسسه مطالعات وپژوهش های بازرگانی ادامه داد: تحریم و محدودیت های بین المللی نیز در کاهش ارزش پول ملی کشور تاثیر داشت.

حیدری با تاکید بر این که دولت باید برای افزایش ارزش پول ملی باید برنامه های کوتاه مدت را در دستور کار قرار دهد، اما با این حال چاره کار، اجرای برنامه های بلندمدت است، گفت: انضباط مالی در بودجه های سالانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و بودجه ها نیز باید واقع بینانه تظیم شود.

وی در ادامه با تاکید بر ارسال لایحه استقلال بانک مرکزی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: بیشترین انتقادی که در حال حاضر می توان به دولت آقای احمدی نژاد در طول ۸ سال گذشته داشت، تضعیف تفکر اقتصادی است و به همین دلیل، بارها شاهد ایجاد شوک های مختلف در اقتصاد بودیم.

عضوهیات علمی موسسه مطالعات وپژوهش های بازرگانی، نشانه برخورداری از تفکر اقتصادی را سازمان برنامه و مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: اقتصادی که از تفکر صحیح برخوردار است، به سمتی می رود که جلوی بروز شوک های پی در پی را بگیرد.