به گزارش پا رس به نقل از فارس، داوود منظور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکثر شاخص های فضای کسب و کار در ایران بهتر شده است، گفت: همایش بهبود و سهولت فضای کسب و کار در ایران روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد سال جاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

این همایش که با مشارکت ۳۶ نهاد و دانشگاه برگزار می شود دنبال مباحث شاخص های کسب و کار و ارزیابی این شاخص ها و نیز تجربه ایران در ارتقای فضای کسب و کار و بررسی قانون و مقررات فضای کسب و کار می پردازد.

منظور افزود: بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ و نیز ماده ۶۲ قانون برنامه پنجم که با بازنگری مجوزها و کاهش تعداد مجوز برای شروع کسب و کار می پردازد و یا ماده ۹۰ برای صدور مجوزها از پنجره واحد و ماده ۷۵ در مورد مطالبات فعالان اقتصادی از دستگاه قضایی مجموع این مواد قانونی به بهتر شدن فضای کسب و کار کشور انجامیده است.

وی گفت: برای برگزاری همایش کسب و کار سازمان های گمرک، سرمایه گذاری خارجی، مالیاتی، بیمه مرکزی، بورس، بانک های دولتی و خصوصی، بیمه های دولتی و خصوصی، دانشکده ها و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، اتاق بازرگانی و سازمان های مختلف مشارکت دارند.

منظور افزود: براساس گزارش بانک جهانی در مورد لازم الاجرا شدن قراردادها رتبه ایران ۵۳ و در مورد شروع و مجوز کسب و کار رتبه ۸۷ و درباره اخذ اعتبارات بانکی رتبه ۸۳ است، اما در برخی از شاخص ها مانند تعداد مجوز لازم برای شروع و راه اندازی کسب و کار در یک بنگاه رتبه ایران ۱۶۶ است که باید این رتبه ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در ماده ۶۶ و ۷۰ قانون برنامه پنجم مجموع مجوزها برای گرفتن یک کسب و کار باید کاهش پیدا کند و پیش بینی می شود مجموعه اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار مؤثر خواهد بود و رتبه فضای کسب و کار کشور ارتقا می یابد.